رئیس دانشگاه به دانشجویان نخبه توصیه کرد:

با جان و دل پذیرای نقد منصفانه باشید

4012 بازدید

گردهمایی «طرح آینده روشن» ویژه نخبگان علوم انسانی، شنبه 6 آذر 1400 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این گردهمایی دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی با جمعی از دانشجویان نخبه حوزه دانشی علوم ‌انسانی دیدار و گفت و گو کرد. ایشان از مسئولان برگزاری «طرح آینده روشن» تقدیر کرد و پیشنهاد نمود از استادان برجسته حوزه های مختلف دانشی دعوت شود تا با حضور در این طرح، تجربیات و اندوخته‌های ارزشمند خود را با دانشجویان به اشتراک گذارند.

دکتر نصیری، خطاب به دانشجویان نخبه حاضر در جلسه تاکید کرد: هوش و استعدادی که در شما به ودیعه گذاشته شده است نعمت الهی است که باید قدر آن را بدانید. همت، تلاش و پشتکار در کنار هوش و استعداد تعیین کننده سرنوشت شماست.

رئیس دانشگاه، با برشمردن وجه تمایز انسان و سایر موجودات گفت: آموزش، فرهنگ و علم سه ویژگی منحصربه فرد در انسان است، انسان است که می آموزد و علم تولید می‌کند. اخلاق، گوهر گمشده دنیای کنونی است؛ کشتار جمعی حاصل از پیشرفت علم، نشان از بی اخلاقی دارد.

دکتر نصیری، در ادامه به دانشجویان توصیه کرد، قدر ساحت مقدس دانشگاه و استادان را بدانند که استاد جایگاه مهمی دارد؛ با بهره‌گیری از فرصت مغتنم پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه‌های برتر کشور و با استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات دانشگاه، پله‌های رشد و ترقی را بپیمایند و برای آبادانی ایران عزیز قدم بردارند. فروتن و خاضع باشند و در تمام مراحل زندگی با واقع‌نگری با جان و دل پذیرای نقد منصفانه باشند.

حجت‌الاسلام رجالی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در سخنانی، داشته‌‌های انسان را حاصل سعی و تلاش دانست و به دانشجویان توصیه کرد قدر دوران جوانی را بدانند. ایشان علم را ابزار و ایمان را هدف دانست و گفت: علمی که نافع نباشد ابزار سقوط می‌شود. علم باید انسان را به مقصود نهایی رهنمون شود.

در بخش دوم این نشست، دانشجویان نقطه‌نظرات خود را در قالب پرسش و پاسخ با رئیس دانشگاه به اشتراک گذاشتند.​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: