در دانشگاه شهید بهشتی :

نخستین شورای راهبردی کارآفرینی برگزار شد

4439 بازدید

​​​​​​​

 

 نخستین «شورای راهبردی کارآفرینی» با حضور کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور 3 مردادماه 1400 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گفته دکتر کورش پرند رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و مدیر این شورا، داشتن درک صحیح از پیچیدگی و دشواری‌های کارآفرینی در وضعیت حاضر، تمرکز بر تحولات ارزشمند در دولت جدید و عبور اندیشمندانه از شرایط خاص اقتصادی با ارائه راهکارهای مؤثر از انگیزه‌های اصلی برگزاری این شورا بوده است.

دکتر پرند تاکید کرد: بی‌تردید با همت عالی کارآفرینان و تمرکز بر ساختار اجرایی کارآمد در کشور و با در نظر آوردن ظرفیت‌ها و امکانات، می‌توان در بهبود وضعیت موجود گام‌های مؤثر برداشت.

وی افزود: در نشستی که با هم افزایی 25 تن از اعضای شورا و صاحب نظران صورت گرفت، ضمن آسیب‌شناسی وضعیت کارآفرینی و بازیابی نقاط قوت در این حوزه، اعضای شورا راه‌کارهای پیشنهادی خود را ارائه دادند. بیانیه حاصل از برگزاری این شورا، که برخاسته از هم‌اندیشی صاحب‌نظران است به شرح مذکور، اعلام می‌شود:

-        توجه و التفات به اقتصاد رفتاری و اقتصاد اشتراکی

-        ایجاد بستر مناسب فرهنگی جهت شناخت، توسعه و تحول کارآفرینی در همکاری با سازمان‌های دولتی و غیردولتی

-        تشکیل بنیاد کارآفرینی اجتماعی به‌منظور مشارکت ملی

-        تمرکز بر ایجاد پنجره واحد کارآفرینی در شهرداری‌های کلان شهرها

-        استفاده حداکثری از سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی

-        ایجاد اتاق فکر جهت تغییر نگرش‌های سازمانی در بهبود کارآفرینی

-        استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای توسعه وضعیت کارآفرینی

دکتر پرند در پایان اذعان داشت: در کمال افتخار، شورا از هرگونه کمکی در ایجاد و اجرای تحولات مؤثر در حوزه کارآفرینی دریغ نخواهد کرد چراکه عزت آفرینی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی اقتصاد کشور، سرلوحه این فعالیت است.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: