با حضور دانشگاهیان شهید بهشتی؛

مراسم یازدهمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری برگزار شد

2870 بازدید

مراسم یازدهمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان شهید بهشتی، دوشنبه 8 آذر 1400 در دانشکد مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر آقامیری، رئیس دانشکده هسته ای؛ هویت را عامل و دلیل شهادت دانست و افزود: هویت، پنداشت فرد از خودش و جایگاهش در برابر دیگران است، شهدا به هویت مفهوم بخشیدند. تصویری خوبی که امروز از خودمان داریم را مدیون شهدا هستیم.

ایشان با برشمردن خصائل و ویژگی‌های شهید دکتر شهریاری تاکید کرد: شهید شهریاری از لحاظ علمی، اخلاقی و فردی یک الگو و اسوه کامل است، امروز معیار و سرمشق دانشجویان و استادان جوان، شهید شهریاری است.

دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی، با تسلیت سالروز شهادت دکتر مجید شهریاری گفت: دکتر شهریاری، فخر و افتخار دانشگاه شهید بهشتی و سرمایه ارزشمند و ماندگاری برای این دانشگاه، کشور و جامعه بشریت است. در آموزه‌های دینی، قلم دانشمند از خون شهدا افضل‌تر است، دکتر شهریاری دانشمند نخبه و فاضلی بود که به فیض شهادت نائل آمد و این نشان از قدر و جایگاه والای این شهید بزرگوار دارد.

رئیس دانشگاه، با اشاره به تحولات یک قرن گذشته، افزایش کشتار جمعی را حاصل بی‌اخلاقی انسان در دوره حاضر دانست و گفت: علم باید مزین به آدمیت، جوانمردی و ادب باشد و اگر این خصائل در علم دانشمند نباشد شاهد سقوط انسان خواهیم بود، امیدوارم نور درخشان و معنوی روح پاک شهدا نجات‌بخش جامعه بشری باشد.

دکتر بهجت قاسمی، همسر شهید شهریاری با بیان خاطراتی از زندگی مشترک با این شهید والامقام گفت: سالهای زندگی مشترکمان را در شرایط امنیتی سپری کردیم در حالیکه نگذاشتم بچه‌ها از این شرایط مطلع باشند؛ بار مسئولیت زندگی را بر دوش گرفتم و تمام تلاش خود را به کار بستم تا دکتر با آرامش به فعالیت‌های علمی بپردازد.

دکتر طهرانچی، رئیس اسبق دانشگاه شهید بهشتی و رئیس دانشگاه آزاد؛ به ویژگی‌‌های شهید دکتر شهریاری اشاره کرد و گفت: دکتر شهریاری در مسائل عبادی بسیار دقیق بود، آرامش داشت و این آرامش را به دیگران نیز منتقل می‌کرد. جوانان باید شهید شهریاری را به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند، الگو قرار دهند و از منش و خصائل او بیاموزند.

​​​​​​​شایان ذکر است، شهید دکترمجید شهریاری، دانشمند فرزانه و استاد دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی؛ صبحگاه هشتم آذرماه ۱۳۸۹، در یک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: