انعقاد تفاهم نامه بین دانشکده علوم و فناوری زیستی و سازمان غذا و دارو

2593 Views

به منظور تحقیقات ویژه در زمینه عسل های دارویی و معرفی عسل های دارویی به مراکز درمانی، تفاهم نامه ای بین دانشکده علوم و فناوری زیستی و سازمان غذا و دارو امضا شد.

جلسه امضای تفاهم‌نامه بین سازمان غذا و دارو و دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی با حضور یکی از مدیران سازمان غذا و دارو و دکتر داریوش مینایی (ریاست دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی)، به میزبانی دانشکده برگزار شد.
دکتر مجیدطالبی، مسئول ازمایشگاه بیوشیمی دانشکده علوم و فناوری زیستی دانشگاه شهید بهشتی ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه عسل دارای کاربردهای صنعتی و پزشکی بسیار زیادی هست و اخیرا صنایع داروسازی سعی دارند دارو را بر پایه عسل طبیعی تهیه کنند و همچنین به دلیل تقلبات گسترده در تولید این ماده،  می توان با تحقیقات گسترده در این حوزه، از یک طرف خدمات زیادی به بیماران و مراکز درمانی کشور ارائه داد و از سوی دیگر می توان به مردم کمک کرد که عسل طبیعی و دارویی را بتوانند شناسایی و تهیه کنند. یافتن عسل های طبیعی  با خواص دارویی بالا، در افزایش صادرات کشور و حضور در بازارهای دارویی و تجاری جهان نقش بسیار مهمی دارد. یکی از اقدامات مهم در نظر گرفته شده در این تفاهم‌نامه، همکاری و اجرای طرح‌‌های مشترک فناورانه و تولید محصولات بر پایه عسل دارویی و همچنین آگاه سازی عموم مردم در مورد ویژگی های یک عسل طبیعی  با خواص درمانی زیاد است.
به گفته دکتر طالبی، برای امضای این تفاهم‌نامه از خرداد امسال جلسات مشترکی با سازمان غذا و دارو  برگزار شد. 
مسئول آزمایشگاه بیوشیمی دانشکده علوم و فناوری های زیستی دانشگاه شهید بهشتی همچنین افزود: پیش از امضای این تفاهم‌نامه، حدود سه سال در این دانشکده بر روی عسل های تولید شده توسط زنبورداران سراسر کشور، تحقیقات وسیع انجام شده است.