پیام تسلیت روابط عمومی به مناسبت درگذشت دکتر بهمن پاک‌نیا

1219 Views

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالـجلالِ والاکـرامِ

 

با کمال تاسف و تاثر به اطلاع می‌رساند، دکتر بهمن پاک‌نیا، استاد بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی دعوت حق را لبیک گفت.

 با قلبی اندوهگین، درگذشت مرحوم دکتر پاک‌نیا، رئیس اسبق دانشکده معماری و شهرسازی را به خانواده محترم ایشان و اعضای خانواده دانشگاه شهید بهشتی تسلیت عرض نموده، از پيشگاه حضرت حق جل جلاله، برای آن مرحوم آمرزش و رحمت واسعه الهی و براي بازماندگان معزز، صبر و اجر و سلامتی مسالت می‌نماییم.

 

روابط عمومـی و اطلاع رسانـی

دانشگاه شهیـد بهشتی

 

 

شادروان پاک‌نیا در سال ۱۳۰۷ در شهر تبریز متولد شد. تحصیلات ابتدایی خود را در این شهر و تحصیلات متوسطه‌اش را در تهران گذراند. سال ۱۳۲۶ وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ معماری با درجه عالی در سال ۱۳۳۲ اخذ کرد. یک سال بعد با بورس تحصیلی دولت فرانسه جهت ادامه تحصیل عازم کشور فرانسه شد و پس از سه سال‌ و نیم، دیپلم دولتی را از مدرسه «بوزار» پاریس و جایزه بهترین دیپلم را سال ۱۹۵۸ از انجمن آرشیتکت‌ها به دست آورد. پروژه دیپلم او توانسته بود درجه «بسیار خوب» را کسب کند. بعد از آن به ایران بازگشت و از سال ۱۳۳۹ و بدو تأسیس دانشگاه ملی ایران در دانشکده معماری مشغول تدریس شد. او از اولین استادان دانشگاه ملی بود و چند سال بعد که به‌عنوان رئیس دانشکده معماری و شهرسازی انتخاب شد، واحد «ساختمان» را نیز تدریس می‌کرد.

ایشان پایه‌گذار رویکردی نو و ویژه به آموزش معماري بود که از امتیازات برجسته دانشکده معماری و شهرسازی محسوب می شود. از دکتر پاک نیا آثار متعددی در حوزه معماری این سرزمین برجای مانده است که ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران نمونه ماندگاری از آنهاست.

 

Share: