با هدف تقویت ارتباط بین بخش صنعت و دانشگاه؛
دومین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود
1157 Views
دومین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی از ۴ الی ۶ آذر 1403 برگزار میشود.
علیرضا کیانفر، دبیر نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی از برگزاری این نمایشگاه با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از تاریخ ۴ الی ۶ آذر از ساعت ۹ الی ۱۶ خبر داد و گفت: نمایشگاههای کار، فرصتی برای پر کردن خلا ارتباطی بین جامعه صنایع به خصوص صنایع کوچک و متوسط و دانشگاهها هستند.
وی با تشریح اهمیت پارکهایعلم و فناوری افزود: در ایران، بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط زیادی وجود دارند که پتانسیلهای زیادی در زمینه تاثیرگذاری در رشد اقتصادی کشور دارند ولی باید زمینه این تاثیرگذاری بیش از پیش فراهم شود؛ یکی از وظایف مهم پارکهای علم و فناوری دانشگاهها ، زمینهسازی حضور این مراکز در دانشگاهها و بهرهمندی از ظرفیتهای پژوهشی و نیروی انسانی نخبه کارآمد موجود در دانشگاه ها است .
کیانفر با تاکید بر نقش دانشگاهها در پاسخگویی به نیازهای بنگاههای اقتصادی افزود : با توجه به گسترش روزافزون موضوع نوآوری باز در سطح دنیا، بنگاههای اقتصادی در سطح ایران نیز باید به استفاده از مزایای نوآوری باز در مجموعه خود روی آورند و محیطهای دانشگاهی یکی از جوامع مناسب برای پرداختن به موضوع نوآوری باز است؛ اگر بنگاههای اقتصادی خرد و کلان نیازهای فناورانه خود را به جوامع دانشگاهی ارائه نمایند، میتوان شاهد فعالیتهای نیاز محور مراکز علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاهی بود .
دبیر نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی همچنین افزود: رویدادهای نمایشگاه کار دانشگاهی میتواند نقطه شروعی برای حضور صنایع مختلف در سطح دانشگاهها و همکاریهای مختلفی از جمله تامین نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز صنایع و همکاری های علمی، پژوهشی و فناورانه بین دانشگاه ها و صنایع باشد .
وی در پایان تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف نمایشگاههای کار دانشگاه شهید بهشتی، زمینهساز پر کردن خلا ارتباطی بین جوامع دانشگاهی و صنایع برای ورود به بازار کار و همکاریهای علمی، پژوهشی و فناورانه است و بدین منظور تلاش میشود تا هر دوره از نمایشگاه، بیشتر از دور قبل در راستای تحقق این هدف گامهای موثرتری برداشته شود.