به مناسبت هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی

مراسم عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

286 Views

 مراسم غبارروبی گلزار شهدای گمنام دانشگاه شهید بهشتی، روز سه شنبه  سوم مهر ماه1403همزمان با شروع سال تحصیلی جدید و آغاز هفته دفاع مقدس، به همت کانون فرهنگی ورزشی ایثار و تربیت بدنی بسیج حوزه مقاومت کارکنان دانشگاه، با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه انجام شد.
هدف از برگزاری این آیین، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، نهادینه کردن ایثار و شهادت و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بود.

در این مراسم، حجت‌الاسلام علی صدیقی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در فضیلت مقام شهید و شهادت با قرائت حدیثی از امام صادق (ع) گفت: امام صادق علیه السّلام از رسول اللَّه- صلّی اللَّه علیه وآله وسلّم- نقل کرده که آن حضرت فرمود: «ثَلاثَةٌ یشْفَعُونَ إِلَی اللَّهِ یوْمَ القِیامَةِ فَیشَفِّعُهُمْ: الْأنْبِیاءُ ثُمَّ الْعُلَماءُ ثُمَّ الشُّهَداءُ» سه گروه هستند که در روز قیامت شفاعت می¬کنند و خدا هم شفاعت آنان را می پذیرد: پیامبران، سپس عالمان و سپس شهیدان.
حجت‌الاسلام صدیقی به حدیث دیگری از امام صادق (ع) در فضیلت مقام شهید اشاره کرد و ااظهار داشت: مَنِ ابتُلِیَ مِن شِیعَتِنا فَصَبَرَ علَیهِ کانَ لَهُ أجرُ ألفِ شَهیدٍ؛ هر یک از شیعیان ما که گرفتار شود و شکیبایى ورزد، اجر هزار شهید را دارد.
    در این مراسم معنوی، مزار شهدای گمنام با حضور مسئولان دانشگاه، استادان و کارکنان با گلاب شستشو و عطرافشانی شد. همچنین پرسنل دانشگاه با اهدای شاخه‌های گل از مقام شامخ این شهدا تجلیل به عمل آوردند. برگزاری این مراسم نشان‌دهنده رسالت دانشگاه شهید بهشتی در جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی است.
 این مراسمبا حضور دکتر ذوالفقاری معاون  پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع، دکتر احمدی معاون دانشجویی؛ دکتر جهانگیری معاون فرهنگی و اجتماعی؛ حجت‌الاسلام صدیقی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر برومند رئیس مرکز تربیت بدنی، مهندس بیات مدیرامور فنی و عمرانی،  خانم رحیمی مدیر امور شاهد وایثارگر، حاج آقا ملکیان مسئول کانون فرهنگی ورزشی ایثار، حسین عظیمی مسئول حوزه بسیج کارکنان و جمعی از روسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها، استادان، کارکنان، دانشجویان و تیم‌های ورزشی کانون فرهنگی ورزشی ایثار و تربیت بدنی بسیج دانشگاه همزمان با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید در مزار گمنام شهدای دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.