آغاز زمان دریافت آثار داخلی و خارجی در پانزدهمین جشنوارۀ بین‌المللی فارابی

61009 بازدید

 

پانزدهمین دورۀ جشنواره بین‌المللی فارابی از ۱۷ مهر آغاز شده و تا ۳۰ آبان ادامه خواهد داشت. همه اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند آثار خود (کتاب، طرح پژوهشی، پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد و مقاله در حوزۀ علوم انسانی) که از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان ۱۴۰۱ منتشر شده است را به دبیرخانۀ جشنواره به نشانی farabiaward.ir ارسال نمایند.

اختتامیه جشنواره در تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و از افراد برتر که در دو بخش بزرگسال (بالای ۳۵ سال) یا جوان (زیر ۳۵) شرکت کرده‌اند، در دو سطح برگزیده (اول، دوم، سوم) و شایستۀ تقدیر تجلیل خواهد شد.

بخش ویژه شامل شخصیت پیشگام علوم انسانی و اسلامی، شخصیت پیشتاز علوم انسانی و اسلامی، نظریه‌پرداز برجسته و مترجم برجسته و در بخش ترجمه، هم ترجمه از زبان‌های دیگر و هم از زبان فارسی، انجمن علمی برتر (حوزه و دانشگاه) و نشریۀ علمی برتر ( حوزه و دانشگاه) مدنظر است. 

جایزۀ منشور توسعۀ فرهنگ قرآنی نیز، در حوزۀ پژوهش‌های قرآنی آموزش عالی اهدا می‌شود و مرکز پژوهش‌های قرآنی وزارت علوم مسئولیت آن را برعهده دارد.

بخش ویژه‌ای که امسال اضافه می‌شود، دیپلماسی علمی است که به گفته دکتر عباس‌زاده شاخص‌های آن در حال تدوین است.

علاوه بر این از مهم‌ترین مجلات پژوهشی علمی و پیشکسوتان علوم انسانی که خدمات ارزشمندی داشتند نیز تجلیل می‌شود و جایزۀ صلح و دوستی نیز همانند سال گذشته اهدا خواهد شد.

همچنین آثاری که دربارۀ ایران‌شناسی، فارسی‌شناسی و اسلام‌شناسی است، سه موضوع اصلی برای شرکت‌کنندگان خارجی خواهد بود و نویسندگان به هر زبان رایج دنیا می‌توانند آثار خود را به دبیرخانۀ جشنوارۀ یادشده ارسال نمایند.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: