ايده نوآورانه اى داريد؟ شانس خود را براى حضور در طرح نوآ امتحان کنید

27728 بازدید

دانشگاه شهید بهشتی با برگزاری طرح "نوآ" از ایده‌های برتر فناوری استقبال مي‌ كند. اگرچه اولويت اين طرح جذب دانشجويان، اساتيد و اعضاى هيات علمى دانشگاه شهيد بهشتى است اما هر فردى كه ايده نوآورانه اى دارد مي تواند با ثبت نام و پذيرش در نوآ، از تسهیلات استقرار در مراکز نوآوری اين دانشگاه برخوردار شود.

به گفته دكتر على اصغر سعدآبادى رئيس مركز نوآورى دانشگاه شهيد بهشتى "نوآ" به عنوان طرحى ويژه از ایده های نوآورانه و فناورانه تیم های نوآور دانشجویی و تیم های فناور دانشگاهی در جهت خلق شرکت های دانش بنیان و خلاق در مراکز نوآوری دانشکده ها و پژوهشکده ها دانشگاه شهيد بهشتى حمایت می‌کند.

سعدآبادى با اشاره به اينكه پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با هدف حمايت و هدايت تيم‌هاي نوآور دانشجویی و تیم های فناور دانشگاهی و بسترسازي لازم براي توسعه فناوري و تجارى‌سازى و كمك به اشتغال دانش آموختگان و دانشجویان فعالیت مینماید درخصوص دلايل ايجاد طرح نوآ گفت:  به منظور افزایش کیفیت خدمات ارائه شده توسط پارک و بهينه سازى فرآیند اعطای تسهیلات و حمایت‌های مالی از تیم های پذیرش شده در شتابدهی و در راستای حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور و دانش بنيان، دستورالعمل اعطای تسهیلات و حمایت مالی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برای طرح نوآ تدوين شده است.

به گفته رئيس مركز نوآورى دانشگاه شهيد بهشتى در اين طرح ايده‌هاي ارائه شده طى سه مرحله بررسى مي‌شوند. در مرحله اول ایده ها توسط شورای راهبردی مراکز نوآوری پایش شده، طى مرحله دوم به تیم های پایش شده به مدت دو ماه مشاوره و آموزش(پیش شتابدهی) جهت پیاده سازی ایده نوآورانه و فناورانه ارائه می‌گردد و در نهايت طى مرحله سوم ایده‌های نهایی در مراکز نوآوری دانشكده‌ها و پژوهشكده ها مستقر و از خدمات پارک برخوردار مي‌شوند.

park_070.jpeg

سعدآبادى افزود: از آنجا كه مراکز نوآوری دانشگاه شهيد بهشتى در پژوهشكده ها و دانشكده هاى متنوعى از جمله علوم و فناوری های پزشکی، علوم شناختى، علوم محيطى، ادبیات و علوم انسانی، الهیات و ادیان،‌ مهندسی و علوم کامپیوتر،‌ علوم تربیتی و روانشناسی، علوم زمین، معماری و شهرسازی، مهندسی برق، مديريت و حسابدارى، اقتصاد و علوم سياسى مستقر هستند امكان جذب نوآوران در حوزه‌هاى مختلف در اين طرح وجود دارد.

وى به خدمات مشاوره و آموزش تیم‌ها و همچنین ارتباط با صندوق پژوهش و نوآوری شهید بهشتی به عنوان بخشى از حمایت‌های طرح نوآ از ایده‌های برتر اشاره كرد و افزود: تسهیلات مالی ایده‌های برگزیده شده نيز شامل اعطای یک میلیارد ریال به یک گروه، حمایت مالی از ۵ گروه تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین حمایت مالی تا سقف ۵۰ میلیون ریال از چهار گروه برای ساخت نمونه اولیه محصول یا خدمت است. 

سعدآبادى آخرين زمان ثبت نام در طرح نوآ  ٢٦ بهمن ماه ٩٩ را اعلام كرد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند برای ثبت نام به نشانی roshd.sbu.ac.ir مراجعه کنند.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: