در پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی محقق می شود:

بستری مناسب برای رشد و پرورش نوآوری‌های حوزه کودک

7195 بازدید

 

در رویداد نوآورانه کتاب و کودک که به همت مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی برگزاری شد، ۶۰ اثر از سوی فعالان حوزه کتاب کودک ارسال شد که از این تعداد ۱۵ اثر انتخاب شدند و در انتهای این رویداد که روز ۳۱ فروردین ماه سال آینده است، تیم‌های برتر از مزایایی چون استقرار در مراکز نوآوری برخوردار خواهند شد.

دکتر محمدرضا مرادی مدیرعامل شتابدهنده گام دوم مستقر در پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی دربارۀ چگونگی ادامۀ كار براى ایده هاى منتخبى كه در رویداد كتاب و كودك مورد ارزیابی و نقد  قرار گرفتند گفت: تیمها در شش کارگاه اختصاصی شرکت می کنند، که سه تای آنها در حوزه تخصصی کتاب و ادبیات کودک است و سه تای دیگر، به مباحث و موضوعات عمومی حوزۀ استارتاپها و کسب و کار و به اصطلاح مسائل تجاری سازی ایده، خواهد پرداخت.

وی افزود: تیم ها بعد از شرکت در کارگاه‌ها به منتورهای عمومی و تخصصی وصل خواهند شد تا زیر نظر آنها به تکمیل، بهبود، یا در صورت نیاز، تغییر ایده‌ها و استارتاپهایشان بپردازند و برای روز نهایی رویداد آماده بشوند.  در پایان این رویداد، انتظار داریم حداقل سه استارتاپ تخصصی، با ایده‌های قوی و قدرتمند را به عنوان خروجیهايى قابل توجه شاهد باشيم.

مرادی تاکید کرد: برای این که بگوییم برگزارى اين رويداد چقدر در ايجاد تحول در حوزه كتاب كودك می تواند موثر باشد، شاید خیلی زود باشد، اما به هر حال همین که فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری بدانند که جایی برای حمایت از ایده‌های فناوری‌های نرم و هویّت ساز، مثل کتاب و ادبیات، هست، خود می تواند موجب دلگرمی و مشوقی برای حضور و فعالیت باشد.

وی در پایان گفت: ما امیدواریم سال آتی نیز دورۀ بعدی این رویداد را برگزار کنیم و حتی به رویدادهای تخصصی‌تر، فرضاً ادبیات و کتاب برای کودکان با بیماری خاص، مانند اوتیسم و توانیابان ذهنی، می اندیشیم.

گفتنی است، متولیان رویداد کتاب و کودک، از سه تیم برتر حمايتهاي مالی و معنوی خواهند داشت که امکان استقرار در مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی، قرارگیری در فرآیند شتابدهی تخصصی شتابدهندۀ گام دوم، اعطای سرمایۀ بذری، و اتصال با شبکۀ بازار و صندوقهای نوآوری و شکوفایی، جهت دریافت سرمایۀ خطرپذیر، از جملۀ این حمایتها است.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: