بیانیه بسیج اساتید دانشگاه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

2671 بازدید

 

بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر، بیانیه‌‌ای به شرح زیر صادر کرده است:

​​​​​​​

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَا جَعَلَهُ اللَّهُ إِلَّا بُشْرَىٰ لَكُمْ وَلِتَطْمَئِنَّ قُلُوبُكُمْ بِهِ ۗ وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ

و خدا آن وعده را نداد مگر آنکه به شما مژده فتح دهد و تا دل شما مطمئن شود؛ و فتح و پیروزی نصیب کسی نشود مگر از جانب خدای توانای دانا. (سوره آل‌عمران آیه 126)

 

امام خمینی(ره) "خرمشهر را خدا آزاد کرد"

    سوم خردادماه یادآور رشادت‌ها، شهادت‌ها و فضیلت‌های جوانان و غیورمردان این سرزمین الهی است. فرزندانی که با مجاهدت خود پیروزی‌های شگرف الهی را برای  امت اسلامی به ارمغان آوردند. ارمغانی که رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) فرمودند "هر چه انقلاب اسلامی دارد  از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است". امروز 38 سال  از آزادسازی خرمشهر عزیز در عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس می‌گذرد و بدون شک امنیت پایدار، عزت و سربلندی ایران اسلامی،  همان مؤلفه‌هایی است که در دفاع هشت‌ساله، خود را به‌خوبی به جهانیان  نشان داد. پیروزی و آزادسازی خرمشهر با اتکال به قدرت لایزال الهی و نیروهای درونی نظام اسلامی، توانست ناشدنی‌ها را شدنی نماید. این نگین موفقیت و پیروزی هم‌اینک نیز در ارکان مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌خوبی می‌درخشد و توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی همواره به آن تاکید شده و به مسئولین گوشزد می‌نماید. روایت خرمشهر قهرمان، روایتی است که هرگز کهنه نمی‌شود 38 سال از آزادی خرمشهر عزیز می‌گذرد اما هنوز روایت‌هایش تازه است. آزادی خرمشهر در آن زمان یکی از مقاطع حساس و شیرینی است که دیدن تصاویر و شنیدن داستان‌هایش قلب هر ایرانی را شاد کرده و به طپش شادمانه وا می دارد. در سوم خرداد سال  1361 خرمشهر که پس از 34 روز مقاومت مردمی به اشغال رژیم بعثی صهیونیستی صدام در آمده بود بعد از  576 روز اشغال، آزاد شد و ایران از غرور این آزاد سازی سر از پا نمی شناخت.  آری، ما به پیروی از ندای خمینی کبیر که فرمودند"ما می‌توانیم" خواستیم و توانستیم با عنایت خدا خرمشهر را آزاد نمایم و پس از آن ویرانه‌های جنگ را بازسازی و توان دفاعی و امنیتی  خود را بالا بردیم. محور مقاومت را در منطقه شکل دادیم و تمام مستضعفان، آزادیخواهان و  عدالت‌خواهان را خوشحال و امیدوار به پیروزی نهایی حق برعلیه باطل کردیم و اینک در این برهه حساس ملت قهرمان و شهیدپرور ایران اسلامی یک‌بار دیگر با پیروی از منویات و نصایح  مقام معظم‌رهبری و حضور قهرمانانه و تعیین‌کننده خود در عرصه‌های مختلف سیاسی فرهنگی، دفاعی، سازندگی و پیشرفت را با حضور حماسی روز 28 خرداد 1400 در پای صندوق آرا به نمایش خواهد گذاشت و یک تبلور عینی دیگر از اندیشه آزادسازی خرمشهر ظهور خواهدکرد انتخابی که به برکت آن ثمره‌اش دولت انقلابی، حزب‌الهی و جوان خواهد بود و پیشرفت ایران اسلامی را رقم خواهدزد (انشا الله).

 

السلام علیکم و رحمت اله و برکاته

بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: