تفاهم‎نامه علمی-پژوهشی میان شورای شهر تهران و کرسی حقوق بشر منعقد شد

4292 بازدید

توافقنامه علمی-پژوهشی بین مرکز تحقیقات و کرسی حقوق بشر صلح و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی و شورای اسلامی شهر تهران منعقد شد.

تفاهم نامه علمی-پژوهشی میان شورای اسلامی شهر تهران و مرکز تحقیقات و کرسی حقوقبشر صلح و دموکراسی یونسکو که با پیشنهاد زهرا نژاد بهرام در کمیسیون حقوقی شورا به ثمر نشسته بود با امضای دکتر حسین میرصادقی رئیس مرکز تحقیقات و کرسی حقوقبشر صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی و مهندس محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران  منعقد شد.

هدف از این توافقنامه ایجاد و توسعه همکاری و فرصتهای علمی-پژوهشی جهت زمینهسازی تبادل ایدهها و اطلاعات، مهارتها و بهرهگیری از کلیه صنایع طرفین اعم از نیروی انسانی، فنی بانکهای اطلاعاتی و منابع مالی در راستای تحقق اصول مسئولیت مشترک در قبال پیشرفت علمی کشور و مشارکت برابر و دوجانبه طرفین میباشد.

همچنین موضوع تفاهمنامه بر همکاری و فعالیت مشترک بر مبنای مفاد این تفاهمنامه در حوزه‏های مورد توافق طرفین تاکید دارد.

دکتر حسین میرصادقی، رئیس مرکز تحقیقات و کرسی حقوقبشر صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی نیز در خصوص اهمیت و جایگاه حقوق بشر و صلح در جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و خاطرنشان شد: مرکز تحقیقات و کرسی حقوقبشر صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی از اولین مراکز پژوهشی در حوزه حقوق بشر در ایران و منطقه است.

زهرا نژاد بهرام، درخصوص نگاه شورای پنجم به حقوق بشر گفت: با تمام ظرفیت حقوق بشری کمیسیون حقوقی شورا میتوانیم بگوییم که شهر را از منظر دیگری میبینیم. کمیته حقوق بشر یک ظرفیت منحصر به فردی بود که برای اولین بار در شورای شهر به واسطه شورای پنجم شکل گرفت.

نژاد بهرام در خصوص توافقنامه نیز گفت: اصولاً رویکرد شورای پنجم همکاری با دانشگاه ها بوده است تا در اینجا بستری از عملیاتی شدن طرح های دانشگاهیان ایجاد کنیم.

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: