در 10 حوزه امتحانی و در دو نوبت صبح و عصر صورت گرفت؛

میزبانی دانشگاه شهید بهشتی از 12 هزار داوطلب آزمون‌های ارشد و دکتری

649 بازدید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعه 4 اسفند ماه همزمان با برگزاری آزمون سراسری کارشناسی ارشد از فرآیند برگزاری آزمون سراسری در حوزه امتحانی دانشگاه شهید بهشتی بازدید کرد و در جریان روند اجرای این آزمون قرار گرفت. وزیر علوم پس از این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

دانشگاه شهید بهشتی در دو پردیس اصلی و پردیس شهید عباسپور در دو نوبت صبح و عصر میزبان بیش از 12 هزار دانشجوی پسر در دو آزمون ورودی کارشناسی ارشد و دکتری 1402 بود.

براساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی، صبح روز جمعه 6 هزار داوطلب در رشته‌های مختلف در ده حوزه امتحانی در پردیس اصلی در اوین و پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور واقع در حکیمیه باهم به رقابت پرداختند. دانشگاه شهید بهشتی در نوبت عصر نیز در دو پردیس مذکور میزبان قریب به 6 هزار دواطلب دوره دکتری بود.

براساس اعلام عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش، در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ بیش از ۴۷۶ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد هستند.

در آزمون دوره دکتری نیز تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ نفر در آزمون ورودی مقطع دکتری ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد مرد هستند.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: