طراحی نرم افزار پویشگر تخصیص بهینه آب

30564 بازدید

در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی​ محقق شد:

 

طراحی نرم افزار پویشگر تخصیص بهینه آب

 

اهمیت بخش کشاورزی و امنیت غذایی از جهت افزایش تولید محصولات و درآمد کشاورزان در ایران، همواره مورد توجه سیاست گذاران و برنامه ریزان قرار دارد. در وضعيت کنوني آب، بعنوان يک نهاده با ارزش در کشاورزی محسوب می شود که می بایست به شکل بهینه استفاده و مدیریت شود. یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با طراحی "نرم افزار پویشگر تخصیص بهینه آب" در راستای مدیریت صحیح کاربری و استفاده بهینه از آب دستاورد موثری را ارائه کرده است.

 

سیده زهرا درواری مدیر عامل شرکت دانش بنیان توسعه زیرساخت مکان آشنا درباره روند شکل گیری این شرکت گفت: در ابتدای سال 1398 با معرفی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بعنوان یک واحد فناور در مرکز رشد واحدهای نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی مستقر شدیم و مراحل ثبت و تأسیس خود را آغاز کردیم.

 

به گفته درواری، این شرکت با هدف تحقیق، تولید و توسعه راهکارهاي هوشمند مبتني بر علوم و فناوريهای اطلاعات مکانی در زمینه های مختلف، تلاش دارد تا با بهره ­گيري از تجارب، توانمندیهای تخصصی و دستاوردهاي نوین حوزه های سنجش از دور، سامانه‌های اطلاعات مکانی و سرویس‌های مکان محور، خدمات خود را به سازمانهای مختلف در زمینه های بنیادی و كاربردي ارائه نمايد.
وی مأموریت اصلی شرکت توسعه زیرساخت مکان آشنا را تولید و توسعه زیرساختهای مناسب نرم افزاری و محتوای داده ای، همچنین ارائه مشاوره و خدمات فنی در زمینه های کاربردی علوم و فناوریهای مکانی در سطوح ملی و بین المللی عنوان کرد.

 
 

درواری با اشاره به محصول اصلی این شرکت یعنی "نرم افزار پویشگر تخصیص بهینه آب" تاکید کرد: در حال حاضر، با تکیه بر ایده محوری این نرم افزار، تلاش می گردد تا با ظرفیت سازی مناسب در زمینه کشت محصولات کشاورزی متناسب با وضعیت اراضی کشاورزی و منابع آب در دسترس یک منطقه، نیاز مشتریان در خصوص بهبود مدیریت تقاضای آب، الگوی کاربری و افزایش ذخیره آب مجازی پاسخ داده شود. همچنین، مدیریت داده ها و اطلاعات پایه و جمع آوری شده در قالب یک پایگاه داده یکپارچه، می تواند پاسخگوی نیاز سازمانهای مرتبط با مدیریت، برنامه ریزی و خدمات رسانی بخشهای آب و کشاورزی باشد.
وی درخصوص سایر اهداف این شرکت، به فعالیت در حوزه های مختلف علوم و فناوریهای مکانی اشاره کرد و گفت: تولید، جمع آوری، تأمین و پردازش داده و اطلاعات مکان محور، پردازش و تفسیر داده های سنجش از دور ماهواره ای و هوایی، تحلیل و مدلسازی پیشرفته و هوشمند در GIS، تولید پایگاه و سیستمهای اطلاعات مکانی، ارائه سرویسها و خدمات ارزش افزوده مکانی، پژوهش، آموزش و ظرفیت سازی در این علوم و فناوریها، از دیگر خدمات ما محسوب می شوند.

 
 

 

 

به گفته درواری مشتریان فعلی محصول اصلی این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی را شرکتهای بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات مرتبط با مدیریت کاربری و منابع آب شامل می گردد.

 

وی افزود: مشتریان بالقوه محصول اصلی شرکت شامل کشاورزان اراضی کشاورزی آبی، سازمانهای متولی مدیریت، برنامه ریزی و خدمات رسانی بخشهای آب و کشاورزی، افراد و شرکتهای ارائه دهنده خدمات در این بخشها می باشند.

 

مدیرعامل این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در خصوص فروش و استقبال مشتریان از خدمات شرکت و محصول اصلی آن گفت: خوشبختانه طی اولین سال فعالیت، موفق شده ایم تا ضمن فروش خدمات مرتبط با محصول اصلی شرکت به بخش خصوصی داخلی، در سطح بین المللی نیز در زمینه پردازش تصاویر ماهواره ای جهت برنامه ریزی کاهش گازهای گلخانه ای همکاری نماییم.

 

وی توسعه خدمات دانش بنیان در زمینه تولید محتوای مکانی دقیق و ارائه بسته های خدمات فنی در سطح بین المللی را از جمله فعالیتهای در دست انجام این شرکت عنوان نمود. 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: