آئین تکریم و معارفه رئیس دانشکده فیزیک برگزار شد

22179 بازدید

​​​​​​​

 مراسم معارفه ریاست دانشکده فیزیک با حضور دکتر نصیری رئیس دانشگاه و جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشکده، سه شنبه 9 شهریور ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،  دکتر نصیری، رئیس دانشگاه؛ با اشاره به برگزاری حضوری و مجازی این مراسم گفت: با توجه به شرایط کرونایی اخیر با هدف رعایت پروتکل‌ها، علی‌رغم میل باطنی مجبور به برگزاری نیمه‌مجازی این جلسه شدیم که این امر ما را از دیدار همکارنمان محروم کرد.

رئیس دانشگاه با قدردانی از از خدمات و تلاش‌های رئیس سابق دانشکده فیزیک افزود: از آقای دکتر ریاضی از صمیم قلب تشکر می‌کنم، ایشان بسیار با حوصله و با احترام مدیریت امور را برعهده داشتند و برای توسعه و ارتقاء جایگاه دانشکده و دانشگاه بسیار تلاش کردند.

 دکتر نصیری، با تاکید بر اخلاق‌مداری در مناسبات اجتماعی، اداری، آموزشی و پژوهشی اظهار داشت:  ما معلمان باید رعایت اخلاق را سرلوحه امور و فعالیت‌ها قرار دهیم، یک معلم ابتدا باید در اخلاق سرآمد باشد سپس در حوزه های تخصصی علم معلمی کند.

 رئیس دانشگاه، مشورت را یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریتی در نیل به اهداف و برنامه‌ها دانست و افزود: مشورت مهمترین پارامتری است که در مدیریت کلان دانشگاه به کمک ما خواهد آمد و همیشه از این امر استقبال خواهیم کرد. از دکتر صادقی تقاضا دارم مشورت و نظرخواهی از همکاران و احترام به پیشکسوتان دانشکده در جهت تحقق همدلی که لازمه موفقیت در امور است را سرلوحه کار خود قرار دهند تا همچون گذشته شاهد ارتقاء بروندادهای علمی و پژوهشی همکاران باشیم.

دکترنصیری برای دکتر صادقی آرزوی توفیق کرد و گفت: موفقیت ایشان مایه موفقیت و سربلندی ماست. امیدوارم  دکتر صادقی با تلاش مستمر و مشارکت فعال سایر همکاران و با بکارگیری همه ظرفیت ها در پیگیری و استمرار فعالیتهای دانشکده موفق باشند. 

دکتر رسولی، مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی؛ با اشاره به فرایند انتخاب روسای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها گفت: در انتخاب رئیس دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها، اصل بر مشارکت و خرد جمعی است. در دانشکده فیزیک هم با همدلی که وجود داشت پس از رای‌گیری از اعضای هیات علمی و تبادل‌نظر با همکاران این انتصاب صورت پذیرفت.

 مشاور رئیس دانشگاه، از فعالیت‌های دکتر ریاضی تشکر کرد و افزود: امیدوارم تجربه مدیریت توام با آرامش و اخلاق‌مداری دکتر ریاضی، الگویی برای سایر مدیران و همکاران عزیز باشد. دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی همواره یکی از  دانشکده‌های مهم و  تاثیرگذار در حوزه علوم در کشور بوده است، انتظار این است که دکتر صادقی با تکیه بر توان و ظرفیت‌ها برای ارتقاء جایگاه دانشکده تلاش نمایند و در تحقق اهداف و برنامه ها موفق باشند.

دکتر ریاضی رئیس سابق دانشکده فیزیک نیز در سخنانی بیان داشت: یکی از دانشمندان به‌نام فیزیک معتقد است، علم یک نوع معبد است. افرادی که وارد آن می‌شوند باید به عنوان یک عبادتگاه به آن نگاه کنند از این رو این افراد باید فعالیت‌های علمی خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی بیان نمود: ارتقاء مرتبه علمی اساتید در طی این دوره، نشان از وضعیت خوب فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی همکاران است؛ امیدوارم همچنان شاهد بهتر شدن بروندادهای علمی باشیم. برای دکتر صادقی آرزوی موفقیت در طی این دوره را خواهم داشت.

آقای دکتر صادقی، سرپرست دانشکده فیزیک؛ با ابراز خرسندی از تاکید بر اخلاقیات در این جلسه گفت:  اخلاق‌مداری ویژگی همیشگی دانشکده فیزیک بوده و حضور در کنار فرهیختگان موهبتی است که انجام امور را کمی سخت‌تر می نماید؛ امیدوارم با همدلی و همراهی همه همکاران در انجام امور محوله موفق باشم. تعامل و تفاهم از نکات کلیدی این دانشکده بوده و خواهد بود از این رو از همکاران درخواست دارم از هرگونه کمک فکری به بنده دریغ ننمایند. درحال حاضر دانشکده از نظر شاخص ارتقاء علمی همکاران  جایگاه خوب دارد که امیدوارم این روند حفظ و ارتقاء یابد.  

در ادامه این نشست اعضای هیات علمی دانشکده به بیان نکته نظرات و دغدغه های خود پیرامون مسائل دانشکده پرداختند و از آقای دکتر ریاضی به واسطه خدمات شایسته ایشان تشکر نمودند و برای دکتر صادقی آرزوی موفقیت داشتند.

در پایان مراسم رئیس دانشگاه، با اهداء لوح از زحمات دکتر ریاضی رئیس سابق دانشکده فیزیک تقدیر نمود.

گزارش تصویری

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: