با هدف توسعه زمينه های همکاری مشترک برگزار شد؛

نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه امام حسین (ع)

2720 بازدید

نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه امام حسین (ع)، دوشنبه 26 دی 1401 برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه در این نشست دکتر محمدرضا حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه امام حسین (ع) و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه با دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از اعضای هیئت رئیسه دیدار کردند و راه‌های گسترش همکاری‌های مشترک را بررسی کردند.

دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به توان دانشگاه گفت: ماموریت دانشگاه شهید بهشتی حرکت به سمت مسئله محوری است؛ دانشگاه​​​​​​​ با توجه به توانمندی و ظرفیت بالا، برخورداری از اعضای هیئت علمی و دانشجویان مستعد و نخبه و زیرساخت‌ها، آمادگی همکاری برای حل مسائل جامعه را دارد.

 

الگوی دانشگاه تراز اسلامی طراحی شده است

دکتر محمدرضا حسنی آهنگر رئیس دانشگاه امام حسین(ع)، با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب به هدف مشترک امام راحل و رهبری در تمرکز جدی بر دانشگاه‌ها به عنوان یک مسئله مهم و اساسی کشور پرداخت و افزود: با مطالعه و استخراج مطالبه امام و رهبری از سخنرانی‌های ایشان، مدلی تحت عنوان دانشگاه تراز اسلامی طراحی شده است.

 وی به تشکیل 24 کارگروه و دیدار با 220 نفر از صاحب نظران حوزه و دانشگاه در این ارتباط اشاره کرد و گفت: برای تدوین این مدل، کار تحقیقاتی مفصلی صورت گرفت تا در نهایت طرح تحول 50 ساله دانشگاه مبتنی بر اندیشه رهبری، تدوین شد.

دکتر حسنی آهنگر با بیان اینکه در طرح جامع، نقشه راه هر دانشکده و مراکز علمی و فناوری در دانشگاه امام حسین(ع) مشخص و عملیاتی شده است، به ارائه نقشه راه توسط استادان هم اشاره کرد و افزود: در این طرح تحول، هر استاد نقشه راه پنج‌ساله خود را ارائه می کند و ارتقا به دانشیاری، استادی و استاد ممتازی نیز از طریق پیشرفتی که در طرح پنج‌ساله مذکور، میسر می‌شود.

وی از ریاست دانشگاه شهید بهشتی برای بازدید از طرح و ارائه مدل و نشر آن، همچنین استفاده از طرفیت و فرصت های همکاری بین دو دانشگاه دعوت کرد.

در ادامه، رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه امام حسین(ع) گفت: شرایط بسیار خوب و ویژه‌ای در دانشگاه امام حسین(ع) وجود دارد که اگر این توانمندی ها با نقاط قوت دانشگاه شهید بهشتی ترکیب شود، می تواند الگوی مدرنی را ایجاد می‌کند.

​​​​​​​

​​​​​​.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: