پیام‌ تبریک دکتر توکلی نیا به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س)

19316 بازدید

بسمه تعالی

 

در ستایش بهترین بانوی دنیا

پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) می فرمایند:

"فاطمه ریحانه گل است .هر کس فاطمه را بیازارد، مرا آزرده است و هر کس مرا بیازارد، خدا را آزرده است."

فرا رسیدن زادروز مقدس و پر برکت حضرت فاطمه زهرا "بانوی دوعالم" اسوه و سرور زنان ، دخت پیامبر اسلام (ص)،  همسر امام علی (ع)، مادر والای ائمه هدی (س)و نمونه فضائل انسان ها را به همه بانوان گرانقدر به ویژه بانوان همکار در دانشگاه شهید بهشتی تهنیت و شادباش عرض می کنم.

ولادت حضرت فاطمه (س) دلیلی به بزرگی خلقت جهان دارد . امام صادق(ع) درباره این بانوی عزیز می فرماید:

از شرک محفوظ است و نور او در محراب برای اهل ایمان چنان می درخشد که گویی ستارگان برای اهل زمین می درخشند. البته نام حضرت فاطمه به تنهایی نمی تواند گویای همه فضیلت های آن بانوی معصوم باشد . ایشان بنا به قول مشهور 114 لقب دارند که در روایات و احادیث و زیارات دیده می شود. نام هایی مانند زهرا، صدیقه، طاهره، راضیه، و القابی مانند عذرا، حلیمه، حورا، حوریه، مرضیه و ...... که هر یک از آن ها می تواند گوشه ای از فضایل بی بی دو عالم را مشخص کند.

اینکه سوره کوثر در کتاب آسمانی ما مسلمانان به نام او خوانده شده است،

اینکه نخستین کسی بود که پیامبر بزرگ اسلام به دیدارش می شتافت،

اینکه او را ام ابیها (مام پدرش ) نامیده اند،

اینکه امام علی (ع) آن انسان بالاتر از مخلوق و پایین تر از خالق همسری او را برگزید و اینکه فرزندانی چون امام حسن و امام حسین جوانان اهل بهشت در عالم تربیت کرده و صدها و هزاران فضیلت دیگر حکایت از آن می کند که سیده زنان عالم و استمرار چهارده قرن این صفت در چشم دوست و دشمن صرفا" برازنده ایشان است.

با تکریم و تعظیم این روز بزرگ از درگاه خداوند علیم و سبحان، پیروی از آموزه ها و سیره نورانی و انسان ساز آن حضرت و دلبستگی افزونتر به مکتب اهل بیت علیهم اسلام را خواهانم.

 

 

جمیله توکلی نیا

مشاور ریاست محترم دانشگاه در امور زنان و خانواده

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: