گزارش ‌صد و نود و دومین جلسه شورای دانشگاه شهید بهشتی

17677 بازدید

‌صد و نود و دومین جلسه شورای دانشگاه، به ریاست دکترسعداله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، چهارشنبه سوم شهریور 1400 برگزار شد.

 

اهم رویدادها، برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه طـی یک ماه اخیـر

دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، با تبریک روز کارمند از فعالیت کارمندان دانشگاه قدردانی کرد. ایشان با اشاره به اهم رویدادها و مسائل مهم دانشگاه طی دو ماه اخیر، گزارشی از  نشست مشترک برخی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و دیدار و گفت و گو با اعضای هیئت علمی  دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی در 8 تیر؛ امضاء تفاهم‌نامه بین  دانشگاه شهید بهشتی و فرهنگستان هنر در 9 تیر؛ برگزاری آئین اختتامیۀ رویداد نوآ در 15 تیر؛ افتتاح مرکز نوآوری صنایع دریایی مکران و مرکز نوآوری دانشکدۀ مهندسی مکانیک و انرژی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در 20 تیر و بازدید سردار حسین دهقان، مشاور فرمانده کل‌قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح، از دستاوردها و توانمندی‌های مرکز نوآوری مکران در 25 تیر ارائه داد.

رئیس دانشگاه همچنین درخصوص برگزاری جلسه هیئت امنا برای بررسی و تصویب بودجه های تفصیلی سال 1400 در 23 تیر؛ بررسی راهکارهای ارتقای همکاری‌های مشترک بین دانشگاه‌های شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی در 4 مرداد؛ میزبانی دانشگاه  شهید بهشتی از 10 هزار داوطلب آزمون ارشد1400 طــی ســه روز؛ برگزاری رویداد هفتـۀ درهـای باز دانشـگاه شهیدبهشتـی در نیمه اول مرداد و افتتاح پروژه‌های ورزشی و رفاهـی دانشگاه
با حضور دکتر غلامرضا غفاری،
 معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و سرپرست سازمان امور دانشجویان توضیحاتی ارائه داد.

رئیس دانشگاه، با اشاره به آغاز واکسیناسیون اعضای خانواده دانشگاه شهید بهشتی گفت: با هماهنگی صورت‌گرفته با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شمیرانات، واکسیناسیون قریب به 2300 عضو هیات علمی و کارمند از نیمه مردادماه توسط اداره بهداشت و درمان دانشگاه آغاز شد؛ در ادامه دانشجویان پسادکتری و دکترای ساکن خوابگاه نیز واکسینه شدند. در حال برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون دانشجویان در آینده نزدیک هستیم.

دکتر نصیری در بخش دوم سخنان خود با تقدیر و تشکر از زحمات دکتر ریاضی، رئیس پیشین دانشکده فیزیک، انتصاب دکتر علی صادقی به عنوان سرپرست این دانشکده را تبریک گفت و با قدردانی از از زحمات دکتر پرند در مدت تصدی ریاست پارک علم و فناوری؛ دکتر فریبرز مسعودی را به عنوان مسئول سرپرستی پارک علم و فناوری دانشگاه معرفی کرد.

دکتر رسولی، مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، در خصوص مهم‌ترین مصوبات هیات رئیسه دانشگاه از جمله شیوه نامه اجرایی جذب پژوهشگر پسادکتری دانشگاه شهید بهشتی؛ شیوه نامه داخلی دانشگاه شهید بهشتی برای پذیرش دستیار پژوهشی؛ توسعه مرکز اسناد و تأسیس موزه ملی و همچنین تخصیص کمک هزینۀ فرصت مطالعاتی برای اعزام دانشجویان دکتری داخل به دوره‌های تخصصی در خارج از کشور توضیحاتی ارائه داد.

ایشان با اشاره به انتصاب دکتر زهیر صیامیان‌گرجی، به عنوان سرپرست اداره اسناد و موزه دانشگاه؛ از فعالیت ها و اقدام‌های دکتر کیوان جورابچی در مدت تصدی سمت ریاست اداره اسناد و موزه دانشگاه تشکر نمود و با قدردانی از خدمات دکتر بهمن حاجی‌پور در مدت تصدی سمت معاونت آموزشی دانشکده مدیریت و حسابداری، انتصاب دکتر طیبه امیرخانی، به عنوان سرپرست معاونت آموزشی این دانشکده را تبریک گفت.

گـــزارش‌هـــا

دکتراطاعت، معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع؛ با ارائه گزارشی از کسری بودجه تخصیصی، چالش‌های مالی دانشگاه را برشمرد.

دکترفارسی، معاون محترم دانشجویی؛ گزارشی از روند واکسیناسیون دانشگاهیان شهید بهشتی ارائه داد و افزود: دانشگاه شهید بهشتی نخستین دانشگاهی بود که برای تخصیص و دریافت سهمیه واکسن در فروردین 1400 مکاتبه انجام داد. با اختصاص سهمیه موفق شدیم تمام اعضای هیأت علمی و کارکنان اعم از رسمی، قراردادی و شرکتی را واکسینه کنیم. از 11 مرداد واکسیناسیون با دو نوع واکسن سینوفارم و آسترازنکا آغاز شد و طبق آخرین آمار، 2049 دز واکسن تزریق شد که از این تعداد 400 نفر از دانشجویان دانشجویان ساکن در خوابگاه هستند.

دکتر افضلیان، معاون آموزشی؛ در سخنان خود «ملاحظات مربوط به آغاز سال تحصیلی 1401-1400» و «بررسی تاثیرات اجرای طرح تمام وقت ویژه بر موظفی اعضای هیات علمی و بار آموزشی مترتب بر آن» را بررسی کرد و با اشاره به انجام پذیرش غیرحضوری دانشجویان دکتری  ورودی 1400 گفت: پذیرش غیرحضوری 352 دانشجوی دوره دکتری ورودی جدید انجام شد، بیست نفر هم از طریق استعداد درخشان پذیرفته شدند؛ انتخاب واحد این دانشجویان همزمان با سایر دانشجویان دانشگاه از 20 شهریور انجام می‌شود.

دکتر شکری، معاون پژوهشی و فناوری؛  موضوع تأسیس و ایجاد «گروه پژوهشی زیر ساخت‌های حساس و  توانمند» و «مرکز پژوهشی ورزش معلولان» مصوب حوزه‌های دانشی را مطرح نمود و در ادامه دکتر نورزاد، رئیس دانشکده عمران، آب و محیط زیست؛ در خصوص درخواست ایجاد «گروه پژوهشی زیر ساخت‌های حساس و  توانمند» و دکتر احمدی زاد، رئیس دانشکده علوم ورزشی و تندرستی؛ درباره راه‌اندازی «مرکز پژوهشی ورزش معلولان»توضیحاتی ارائه دادند.

 

مصوبات:

  • ایجاد و اجرای دوره دکتری رشته «آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی» مصوب شورای حوزۀ دانشی علوم انسانی و علوم رفتاری و علوم اجتماعی و حقوق، مطرح و به تصویب رسید.
  • تاسیس مرکز پژوهشی ورزش معلولان، ، مطرح و به تصویب رسید
  • تاسیس گروه آموزشی زیرساخت‌های حساس توانمند، ، مطرح و به تصویب رسید.

در بخش‌های مختلف ‌صد و نود و یکمین جلسه شورای دانشگاه، اعضاء نظرات خود را پیرامون دستورات و گزارش‌های مطرح‌شده به شرح زیر ارائه نمودند:

دکتر کامبوزیا، رئیس پژوهشکده علوم محیطی: حدنصاب نوزده نفر برای تشکیل کلاس های کارشناسی ارشد می‌تواند به کیفیت کلاسها آسیب برساند.

دکتر میراحمدی، رئیس دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی: با توجه به شرایط کرونایی همچنین همسان‌سازی و تمام وقت ویژه، لازم است هیأت رئیسه محترم درخصوص حضور اعضای محترم هیأت علمی یک رویه واحدی را ابلاغ نمایند.

دکتر شیدایی، رئیس دانشکده علوم و فناوری زیستی: بررسی تاثیرات اجرای طرح تمام وقت ویژه بر موظفی اعضای هیات علمی در یک جلسه شورا با این محدودیت زمانی میسر نیست؛ پیشنهاد این است که این طرح در جلساتی غیر از شورای دانشگاه، با حضور مدیرانی که تجربه فعالیت‌های آموزشی دارند دقیق بررسی شود.

دکتر خاتمی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی: محدودیت حق التدریس که در نامه معاون محترم آموزشی هشت ساعت ثبت شده است که قطعاً در برخی از گروه‌های ما که رساله‌های دکتری و فوق لیسانس دارند مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

دکتر حافظی، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی: سیاست شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، مبتنی بر این است که دوره های گرایشی در مقطع دکتری نداشته باشیم، دکتری در سطح دانشکده مطرح شود و فقط گرایش در عنوان دانشنامه و عنوان پایان نامه می آید.

دکتر آقامیری، رئیس دانشکده مهندسی هسته‌ای: نگرانی که شخصاً دارم این است که با ایجاد فضاهای پژوهشی جدید که خیلی هم ضروری هستند، عملا یک سری از اعضای هیأت علمی آموزشی‌مان را از یک سری فعالیت‌های پژوهشی محروم می‌کنیم، یعنی یک گروه در این مجموعه‌‌ها کار می‌کنند، پروژه می گیرند و یک گروه هم صرفاً کار آموزشی انجام می‌دهند. ما این مشکل را در ارتباط با برخی از دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها داریم.





​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: