یادداشت حجت الاسلام و المسلمین هاشمی، عضو هیأت علمی دانشکده الهیات و ادیان

3080 بازدید

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد هاشمی، عضو هیأت‌علمی دانشکده الهیات و ادیان؛ به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهــرا (س)، یادداشتـی منتشرکرده است که در ادامـه می‌خوانیـد:

 

​​​​​​​

از ازل تا به ابد هر چه و هر کس هستند           همه مدیون رخ فاطـمـــه مـن هستنـد

به خداوندی خود فاطمه‌ام بی همتاســت             فاطمه چــون منِ تنها به دو عالم تنهاست
در میان همــه آثــار که از من برجاست                 همه دار و ندارم گل روی زهـــــــراست

 

و خداوند اراده کرد هستی را خلق کند و چه بهانه­ای بهتر از فاطمه سلام الله علیها!

او که خود، خیر کثیر است و مورد خطاب نبوی قرار می گیرد و مدالِ « لَوْ كَانَ الْحُسْنُ شَخْصاً لَكَانَتْ فَاطِمَةَ بَلْ‏ هِيَ‏ أَعْظَمُ‏ إِنَّ‏ فَاطِمَةَ ابْنَتِي خَيْرُ أَهْلِ الْأَرْضِ عُنْصُراً‌ وَ شَرَفاً وَ كَرَماً» را به گردن می­آویزد.

آری فاطمه خیر کثیر است چون فاطمه است و از شر بریده شده. بی سبب نیست که سفره باکرامتش در کل گیتی گسترانیده شده و انوار درخشش قرنها از چشمه­سار امامت و ولایت روشنی بخش دلهای طالب حقیقت است.  

و چه شبی است شب قدر که منزلتش « خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» است و حقیقتش جز فاطمه نیست و چه دورند آنان که حق معرفتش را به جا نمی­آورند تا منزلت یک عمر یعنی شب قدر را دریابند.

فاطمه تکامل نبوت است و مفهوم واقعی زن. فاطمه معنای مادری است که همه را به فرزندی خویش پذیرفت او نشان داد که می­توان در سجاده نیاز، محمود و معشوق خدا بود و مشغول فنا، و ملائکه را شرمنده سوال از حضرت حق نمود که گفتند« أَ تَجْعَلُ فِيها مَنْ يُفْسِدُ فِيها وَ يَسْفِكُ اَلدِّماءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَ نُقَدِّسُ لَكَ قالَ إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُونَ  ﴿البقرة، 30»

و اکنون که زن یعنی ریحانه هستی اسیر هوسها و منافع بشر مسخ شده قرار گرفته چقدر جای فاطمه خالی است. خدایا بشر نفهمید درب چه خانه­ای را می‌بندد و حریم چه دردانه­ای را می­سوزد. به ما توفیق توبه به سوی عصمه الله الکبری و حجه الله علی الحجج لطف فرما و ذره­ای از معرفت، عصمت، عظمت و نورانیت او به ما ارزانی کن و ما را سوگوار دردی کن که بر تارک تاریخ نقش بست و همه را به هم ریخت.

                              «مادری خورد زمین و همه جا ریخت به هم»

 

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: