با همکاری دفتر تخصصی وزارت نیرو، شرکت مادر تخصصی ساترا و شرکت ایران ترانسفوری

دومین دوره آموزشی کارورزی و حضور در صنعت با حضور 24 نفر از دانشجویان برگزار می شود

51344 بازدید

 

دکتر سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، شنبه 8 مهر 1402، در نشستی مشترک با مهندس ایرج فکور، مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو ری، درخصوص توسعه همکاری مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه در این نشست که با حضور برخی از اعضای هیئت رئیسه، رئیس و اعضای هیئت علمی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور برگزار شد، مهم‌ترین بخش از برنامه‌های خود را توسعه و ارتقاء مهارت‌آموزی دانشجویان عنوان کرد و افزود: 90 درصد دانشجویان برای ورود به صنعت، پس از فارغ‌التحصیل شدن باید چند ماهی را به فراگیری کار بگذرانند تا آماده حضور فعال در بخش صنعت شوند؛ آغاز برگزاری دوره‌های مهارتی ایران ترانسفو ری یکی از اقدامات مهم در این راستا است.

وی در ادامه با قدردانی از مجموعه ایران ترانسفو ری برای فراهم ساختن امکان مهارت‌افزایی دانشجویان گفت: دانشگاه شهید بهشتی براساس قانون به عنوان دانشگاه معین وزارت نیرو و براساس تفاهم‌نامه‌ای به عنوان دانشگاه معین وزارت صمت انتخاب شده است که خود کانالی برای دیگر دانشگاه‌ها محسوب می‌شود؛ در این امر باید دست به دست هم دهیم تا دانشگاه‌ها در کنار آموزش در بخش مهارت نیز عملکرد بهتری داشته باشند.

 دکتر سیدمحمودرضا آقامیری، پردیس شهید عباسپور را یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه برق برشمرد که با نیروی انسانی قوی و استادانی برجسته، به خوبی نیاز کشور و نیاز وزارت نیرو را می دانند. وی افزود: دانش و صنعت، مهارت آموزی و اشتغالبه بهترین وجه در پردیس شهید عباسپور با هم تلاقی پیدا کرده که همگی گویای آن است که مسیر و هدف به درستی دنبال شده است.

مهندس فکور، مدیرعامل شرکت ایران ترانسفو ری نیز با استقبال و ابراز خرسندی از حضور دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در مجموعه ایران ترانسفو ری، برگزاری دوره‌های کارروزی را باعث کم شدن استرس و خطاها در حوزه تصمیم‌گیری عنوان کرد و از دانشگاه خواست تا برای رویه‌های اصلاحی، نظرات دانشجویانی که در این دوره‌ها حضور داشته اند را منعکس کند.

وی با اعلام آمادگی برای جذب دانشجویان مستعد گفت: علاوه بر جذب دانشجویان مستعد در حوزه‌های عملیاتی مانند طراحی نرم‌افزار، تولید، کیفیت، متالوژی، بهبود فرآیندهای تولید و بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تولید و صنعت؛ شرکت ایران ترانسفو ری علاقمند به تعریف پروژه و قرارداد با دانشگاه است و برای این کار هزینه‌های پژوهش، آموزش و حتی اجرایی را هم تقبل می‌کند.

در ادامه دکتر آقا محمدی؛ رئیس دانشکده برق شهید عباسپور درباره اهداف و چگونگی برگزاری دوره‌های حضور در صنعت گفت: این دوره‌ها در راستای اجرای آیین نامه ماده 17 هیات وزیران برگزار می‌شود و هدف از آن هدایت شغلی، استعدادیابی، کارورزی و کارآفرینی دانش‌بنیان برای دانشجویان است.

وی گفت: در این راستا ماموریت وزارت نیرو ایجاد فرصت و امکان برای حضور و ارتباط دانشجویان در صنعت است و ماموریت دانشگاه از طرف وزارت علوم هم فرآهم کردن سازوکار لازم است که این ماموریت به دانشگاه شهید بهشتی و پردیس شهید عباسپور محول شده است تا بتواند زمینه حضور دانشجویان به شکل کارورزی در صنعت را فراهم کند. پس از تشکیل کارگروه و ایجاد راهکارهای اجرایی، با توجه به تجربه و توانمندی و زمینه‌های شغلی در دانشکده مهندسی برق، اولین دوره آموزشی و عملی براساس صنعت ترانسفورماتور طراحی شد.

دکتر آقا محمدی افزود: در این دوره کارورزی، یک بسته آموزشی به ارزش 23 واحد شامل 15 واحد نظری و تخصصی ترانسفورماتور و 2 واحد کار آمورزی به مدت 240 ساعت، 3 واحد کارورزی به مدت600 ساعت و 3 واحد پروژه پایانی تدوین شده است. ساختار زمانبندی دوره ها نیز از ترم 6 آغاز و محتوای دوره ها از 6 درس است.

در این نشست  مقرر شد، دومین دوره آموزشی دوره کارورزی و حضور در صنعت (کارحص) با حضور 24 نفر از دانشجویان دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی و دانشکده مهندسی برق  از بهمن ماه سال جاری برگزار شود. این دوره‌ها با همکاری دفتر تخصصی وزارت نیرو، شرکت مادر تخصصی ساترا و شرکت ایران ترانسفو راه‌اندازی شده است.

کارورزان در این دوره‌ها با انواع ترانسفورهای توزیع و قدرت، توانایی طراحی و ساخت انواع ترانسفورها، توانایی شناسایی انواع اختلالات، حوادث، تحلیل شرایط کار و انجام تست‌های استاندارد، تعمیر و نگهداری آشنا و توانا می‌شوند.

در اين جلسه دکتر زندي رئيس پرديس فني مهندسي شهيد عباسپور ، دکتر افضليان  مشاور رئيس دانشگاه در امور صنعت، مهندس شاه‌بختي نماينده دفتر آموزش وزارت نيرو، دکتر اقامحمدي رئيس دانشکده مهندسي برق-کنترل و قدرت و معاونان و مديران دانشکده مذکور حضور داشتند.

در پايان مديران شرکت ايران ترانسفور از محل کارگاه ترانسفورماتور دانشکده مهندسي برق-کنترل و قدرت بازديد کردند.           

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: