مدیرعامل شرکت پرتونگار ایکاد:

تیم تخصصی، لازمه ارائه خدمات تخصصی است

1502 بازدید

 

میثم رمضانی انارستانی؛ مدیرعامل شرکت پرتونگار ایکاد با اشاره به تاریخچه این شرکت، گفت: شرکت پرتونگار ایکاد از سال 1396 در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی و دانش‌آموختگان مقاطع دکتری و کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های شهید بهشتی، صنعتی شریف و تهران با هدف طراحی و ساخت تجهیزات ایمنی حفاظت هسته‌‎ای، فعالیت خود را آغاز کرد و در اردیبهشت 1399 این شرکت با ارائه 4 محصول توانست تاییدیه دانش‌بنیان به شرح 3 محصول نوپا نوع 1 و یک محصول نوپا نوع 2 را اخذ کند.

وی افزود: در این مدت، دستگاه‌های متنوعی در شرکت ساخته شد که دارای نوآوری و ثبت اختراع بودند که از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به دزیمترهای فردی و محیطی، ماژول‌ها و شمارنده‌های هسته‌ای اشاره کرد. همچنین یکی از این دستگاه‌ها با عنوان دزیمتر پایش تیروئید، به عنوان 20 طرح برتر کشور در اتاق ایران ایتالیا معرفی شد.

رمضانی انارستانی ادامه داد: شرکت پرتونگار ایکاد 3 محصول ثبت اختراع‌شده دارد که برای اولین بار در کشور طراحی شده‌اند و یکی از این دستگاه‌ها سطح‌سنجی علمی شده‌اند و دارای ثبت اختراع سطح 3 هستند که پس از حمایت مادی و معنوی توسط مراجع بالادستی، این دستگاه‌ها می‌توانند کمک بزرگی به مراکز و اشخاص کار با پرتوها کنند.

مدیرعامل شرکت پرتونگار ایکاد اظهار داشت: این شرکت متشکل از متخصصانی در زمینه‌های فیزیک، فیزیک هسته‌ای، الکترونیک، مهندسی پزشکی و پزشکی هسته‌ای است که در راستای رسالت خود با تولید تجهیزات ایمنی حفاظتی هسته‌ای که موجب کاهش خطر پرتوگیری افراد جامعه در صنایع مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی، نظامی و غیره می‌شود، فعالیت دارد و در جهت تولید داخلی قدم برمی‌دارد.

رمضانی انارستانی یادآور شد: این شرکت با افزایش حوزه کاری و تیم تحقیق و توسعه خود، از سال 1400 در زمینه پایش و تخمین عمر سازه‌های ثابت و دوار ورود کرده و هم‌اکنون عضو وندور لیست شرکت گاز با عنوان «قابلیت سرویس‌دهی تجهیزات (Fitness for service - FFS) نیز قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به دلیل قدیمی شدن تجهیزات مورد استفاده در نفت، گاز، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و همچنین هزینه بسیار بالای تعویض این تجهیزات، خدمت FFS می‌تواند از خرابی بیش از حد تجهیزات، تعمیر تجهیزات در زمان نامناسب و یا خوابیدن خط تولید، جلوگیری کند و راهکاری مناسب برای بهره‌برداری از تجهیزات را با استفاده از روش‌های تحلیلی و ریاضی و همچنین استانداردها با راندمانی بالا، ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت پرتونگار ایکاد با اشاره به نقش مهم تخصص در توسعۀ کیفی محصولات، خاطرنشان کرد: از نفرات این تیم می‌توان به استادان مورد تایید وزارت نفت اشاره کرد که تنظیم‌کننده استاندارد بین‌المللی هستند. علاوه بر آن، این شرکت به واسطۀ نوع فعالیت و حضور متخصصان، عضو کمیته ارزیابی FFS شرکت گاز نیز شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، تعداد 9 نفر نیرو به صورت مستقیم و 15 نفر به صورت غیرمستقیم با شرکت همکاری دارند و در حال ساخت چند طرح به صورت همزمان هستند که البته بعضی از این طرح‌ها از طریق سفارش مشتری و بعضی‌ هم به صورت ایده‌محوری پیش می‌روند. همچنین پروژه‌های در حوزه پالایشگاهی و پتروشیمی در راستای خدمات FFS در حال انجام است.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: