فراخوان دومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر
85167 بازدید
دومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر، 9 خرداد 1401 برگزار می شود.
سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ از پژوهشگران در تمامی حوزههای مرتبط با مطالعات و پژوهشهای نشر برای ثبت و ارائه مقالات خود در دومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر دعوت به عمل میآورد. آثار پژوهشی مرتبط با « ادبیات معاصر ایران؛ ابعاد فرهنگی» که به عنوان محور ویژه این کنفرانس مشخص شده است، به طور خاص مورد توجه قرار دارد.
انگیزه اصلی برگزاری کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر، گرد هم آوردن دامنه وسیعی از آثار پژوهشی فاخر در زمینه مطالعات و پژوهشهای نشر با رویکردهای تکرشتهای و میانرشتهای است. در این راستا این رویداد علمی میکوشد اهداف ذیل را محقق سازد:
- ایجاد شناخت عالمانه و پژوهشمحور و تولید دانش کاربردی در حوزه نشر و کتاب
- بسترسازی و ایجاد انگیزه برای انجام پژوهشهای تخصصی در حوزه نشر
- بررسی فرصتها و چالشها و آسیبشناسی تولید محتوا در نشر دانشگاهی
- بررسی تازهترین فناوریهای نرم و سخت در حوزه کتاب و نشر
- بهرهگیری از ظرفیتهای ملی و بینالمللی برای تولید ادبیات علمی، تخصصی و روزآمد در حوزه نشر، کتاب و کتابخوانی
- واکاوی عرصههای جدید در حوزه نشر نظیر نشر الکترونیک
پذیرش و ارائه مقالات در این کنفرانس به زبان فارسی یا انگلیسی خواهد بود و چکیده مقالات در محدوده 200 تا 250 واژه قابل دریافت است. مهلت ارسال چکیده مقالات تا پانزدهم فروردین 1401 اعلام شده است. پژوهشگران ارجمند میتوانند چکیده مقالات خود را به همراه عنوان مقاله، مشخصات نویسنده، اطلاعات تماس و بیوگرافی کوتاه (حدود 50 کلمه) نویسنده از طریق سامانه آنلاین کنفرانس ارسال فرمایند. ارسال مقالات مستلزم ثبتنام در این سامانه است.
شرکت در دومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر و ارائه مقاله در این کنفرانس بدون هزینه ثبتنام است. برگزارکنندگان در قبال سایر هزینههای شرکتکنندگان نظیر اسکان، سفر و غیره تعهدی نخواهند داشت.
دومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نشر از کلیه مقالات مرتبط با نشر در موضوعات و حوزههای پژوهشی مختلف استقبال میکند. محورهای مطالعاتی پیشنهادی برای مقالات ارسالی، در دو بخش اصلی و ویژه عنوان شده که به شرح زیر است.
بخش اصلی: پژوهشهای نشر
- فرصتها و چالشهای نشر دانشگاهی
- اقتصاد و بازاریابی نشر
- سیاستگذاری نشر
- مخاطبشناسی، نیازسنجی و تولید محتوا
- مالکیت فکری، حقوق معنوی و اخلاق حرفهای در نشر
- فناوریهای نرم و سخت در چاپ و نشر
- نشر الکترونیک و تولید محتوای دیجیتال
- ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
- کتابداری، علم اطلاعات و دانششناسی
بخش ویژه: ادبیات معاصر ایران؛ ابعاد فرهنگی
- فرهنگ عامه و ادبیات فولکلور
- نظریه و روش پژوهش در ادبیات معاصر
- جریانشناسی شعر معاصر
- جریانشناسی نثر معاصر
- ادبیات پایداری و مقاومت
- ابعاد فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان
- نقد ادبی و روایتشناسی
- ترجمه و ادبیات معاصر
- ترویج زبان و ادب فارسی
میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: