با هدف بررسی مسائل دانشگاه ها در آغاز سال تحصیلی جدید؛

نشست رؤسای دانشگاه‌های کشور برگزار شد

11841 بازدید

 

نشست رؤسای دانشگاه‌های کشور که با هدف بررسی مسائل و ملاحظات حوزه آموزشی، فرهنگی، اداری، مالی و دانشجویی در آغاز سال تحصیلی جدید با حضور دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم و روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور 26 تیر 1402 برگزار شد.

وزیر علوم با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده در خصوص عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها در سال گذشته، گفت: اکثریت رؤسا عملکرد خوب و قابل قبولی داشتند و به طور شایسته توانستند مدیریت دانشگاه‌ها را انجام دهند، اما برخی از مدیران نیز باید تغییراتی در شیوه‌ها و راهبردهای مدیریتی خود ایجاد کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه مشکلات احتمالی در آغاز سال تحصیلی جدید را باید پیش‌بینی کنیم گفت: ان‌شاءالله از فرصت تعطیلات تابستان به خوبی استفاده کرده و با پیشگیری، از به وجود آمدن چالش‌های احتمالی آموزشی و مالی جلوگیری خواهیم کرد.

زلفی‌گل ادامه داد: عقل یعنی پیشگیری و علم یعنی هنر حل مسئله. هر کس این دو ویژگی را همزمان دارا باشد انسان دانایی است. در مدیریت دانشگاه‌ها نیز باید انسان‌های دانایی وجود داشته باشد تا به خوبی از به وجود آمدن مشکلات پیشگیری و در صورت بروز آن را با تدبیر حل کنند.

وزیر علوم همچنین هم افزایی دانشگاه‌ها را در جهت حل مشکلات کشور مورد تأکید قرار داد و گفت: باید از تمام ظرفیت دانشگاه برای حل مسائل کشور بهره گرفت.

وی همچنین به انتقال تجارب موفق دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: همواره اعتقاد دارم تجربه را باید ارزان خرید. از این رو از شما رؤسای محترم دانشگاه‌ها درخواست دارم تجارب موفق یکدیگر را در اختیار همدیگر قرار دهید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توجه ویژه به سند دانشگاه اسلامی را ضروری دانست و گفت: سرمایه‌های اجتماعی نظام باید تقویت شود. دانشگاه‌ها اقداماتی انجام دهند که وابستگی افراد به نظام و علاقه‌مندی به دولت مردمی تقویت شود.

دکتر سلیمانی، قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه؛ دکتر علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع؛ دکتر عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم و دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان دیگر سخنرانان این نشست بودند. در ادامه رؤسای دانشگاه‌های کشور نیز در سخنانی نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

 


 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: