آزمون سراسری 1402 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

17645 بازدید

آزمون سراسری سال 1402 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، همزمان با سراسر کشور در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از هزار و ۹۵۵ حوزه امتحانی سراسر کشور بود که طی دو روز میزبانی داوطلبان پسر برای برگزاری ماراتن آزمون سراسری را برعهده داشت.

براساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه، صبح روز چهارشنبه 2257 داوطلب در گروه‌های علوم انسانی و ریاضی و 2197 داوطلب در روز پنجشنبه در گروه علوم تجربی در حوزه دانشگاه شهید بهشتی در پردیس اصلی در اوین و پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور واقع در حکیمیه با هم به رقابت پرداختند.

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه؛ صبح روز پنجشنبه از حوزه کنکور سراسری در دانشگاه شهید بهشتی بازدید کردند.

همکاران و گروه اجرایی برگزاری کنکور در دانشگاه شهید بهشتی تلاش کردند تا محیطی آرام برای داوطلبان عزیز ایجاد نمایند. با توجه به وسعت دانشگاه چند دستگاه خودور برای جابه‌جایی داوطلبان در محوطه دانشگاه اختصاص یافت؛ همچنین با تمهیدات صورت گرفته برای رفاه حال والدین محترم، امکانات لازم و فضایی برای استقرار ایشان در محوطه دانشگاه در نظر گرفته شده بود.

شایان ذکر است، نوبت دوم پنجاه و سومین آزمون سراسری با رقابت یک میلیون و ۱۱۹ هزار داوطلب ورود به دانشگاه ها طی دو روز در سراسر کشور برگزار شد. در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیر) و به ترتیب آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ساعت هشت صبح و گروه آزمایشی هنر بعدازظهر چهارشنبه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه برگزار شد.

گروه آزمایشی علوم تجریی هم روز پنجشنبه ساعت هشت صبح آغاز شد، گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز بعدازظهر پنجشنبه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه برگزار شد. نتایج علمی اولیه این نوبت از آزمون سراسری ۱۴۰۲ اواخر مرداد ماه اعلام می شود.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: