بوتکمپ نوآور اجتماعی، در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد

4237 بازدید

 

اولین جلسه بوتکمپ نوآور اجتماعی با سرفصل "نوآوری اجتماعی و کارآفرینی در عمل" ۲۶ مرداد ماه آغاز بکار کرد.

این بوتکمپ روزهای چهارشنبه به مدت 13هفته در راستای خلق ایده‌های نوآورانه و کمک به سازمان‌های مردم نهاد جهت حل مسائل پیچیده سازمانی و مدیریتی با نگاه کارآفرینانه و درآمدزا در دوبخش تدریس مباحث تخصصی حوزه نوآوری اجتماعی و انتقال تجربه کارآفرینان و صاحبان تجربه این حوزه، توسط پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

دکتر علی اصغر سعدآبادی، رییس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی؛ در اولین جلسه از این بوتکمپ ضمن توضیح اصول کارافرینی و نوآوری اجتماعی و اشاره به تجربیات عملی خود در طی سالها کار در حوزه نواوری اجتماعی به طور خاص به ارایه نمونه های عملی و اجرا شده مرکز نواوری اجتماعی سلام پرداخت.

وی درادامه از سختی ها و مشکلات کار در عرصه نوآوری اجتماعی  سخن گفت و بر این نکته تاکید کرد که تمامی طرح ها موفق نخواهند بود و شکست هم جزیی از کار است؛ بنابراین باید مصمم و امیدوار با عزمی راسخ بدنبال حل چالشها و ارایه راهکارهایی پایدار برای مسایل بود.

در ادامه جلسه، سارا پناهی از مدیران و فعالین این حوزه نتایج آماری و کمی طرح هایی چون اشتغال بیماران ایکتیوز، آموزش و اشتغال توانیابان ذهنی و جسمی، پروژه اشتغال زندانیان سیستان را عنوان کرد. همچنین ایمان نیکی جو،  از دانش آموختگان مدیریت فناوری دانشگاه شهید بهشتی درباره  آمار و ارقام مربوط به طرح گیاهان دارویی مجموعه سلام صحبت کرد و فاطمه جعفریان دیگر دانش آموخته این رشته، فعالیت های صندوق پژوهش فناوری نوآوری اجتماعی را تشریح نمود.

بطور کلی بوتکمپ، دوره های فشرده و سختی است که طی آن افراد دانش و مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را به دست می آورند . به دانش آموختگان فعال در بوتکمپ نوآور اجتماعی گواهی مهارت آموزی و سایر دانش آموختگان گواهی حضور اعطا می شود.

از جمله سرفصل‌های اصلی این بوتکمپ می‌توان به کشف ایده‌ها و عملیاتی کردن آن، مسائل اجتماعی کشور، اثرگذاری اجتماعی و ارزیابی آن، ارزش مشترک، طرح کسب و کار و تامین مالی و مدل های درآمدی و بازاریابی کسب و کارهای اجتماعی اشاره کرد.

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: