مدیر عامل شرکت‌امید کاران سبز‌اندیش کاسپین:

تولیدات ما صد‌در‌صد تجزیه‌پذیر و گیاهی هستند

2623 بازدید

 

شرکت‌ امیدکاران سبز‌اندیش کاسپین با استفاده سبوس گندم و برنج موفق به تولید ظروف یکبار مصرف تجزیه‌پذیر شده است. این ظروف گیاهی، بدون هیچ ماده شیمیایی ساخته شده‌اند و طی ۳۰ روز تجزیه می‌شوند.

به گفته عادل فرجی، مدیر عامل شرکت ‌امید کاران سبز‌اندیش کاسپین، این ظروف کاملاً گیاهی و تجزیه‌پذیرند و برخلاف ظروف یکبار مصرف دیگر که به ریزپلاستیک تبدیل شده و سبب آلودگی محیط می‌شوند هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌رسانند. در واقع در ساخت ظروف کیدوری، از هیچ ماده مصنوعی و پلیمری و مشتقات پلاستیکی استفاده نشده است. نشانه مهم صد درصد طبیعی بودن ظروف، بوی خوشایند و رایحه نان و حتی برنج ظروف است. همچنین قابلیت استفاده در فر و ماکرویو را نیز دارند.

فرجی افزود: شرکت ‌امید کاران سبز‌اندیش کاسپین که با نام تجاری کیدوری فعالیت می‌کند یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی است. کیدوری به معنای “زمین سبز” است. زمینی که با وجود ظروف غیرقابل تجزیه پلاستیکی و گیاهی و … در خطر است. ظروف کیدوری از سبوس برنج/ گندم تولید می‌شوند که این سبوس‌ها در حالت عادی جزء زائدات محسوب می‌شوند. سبوس‌ها هرساله در فصول کشاورزی تولید شده منتها مصرف چندانی ندارند و دور ریخته می‌شوند.

وی تصریح کرد: حدود پنج سال پیش فعالیت این شرکت را شروع کردیم و در طی یکسال تحقیق و پژوهش توانستیم این محصول را با دانش فنی و بومی کشور تولید کنیم. در این پروژه ۵۰ نفر همکاری می‌کنند. این محصول مجوز‌های لازم را از سازمان‌های مختلف دریافت کرده و در صدد هستیم که این ظروف را به دلیل استقبال بالا به تولید انبوه برسانیم.

فرجی در پایان در رابطه با برنامه‌های آینده شرکت گفت: هدف ما تنوع بیشتر در محصولات و تولید ظروف با استفاده از سایر مشتقات برنج و گندم است. همچنین در تلاش برای صادرات محصولات خود به سایر کشور‌ها نیز هستیم.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: