با حضور رئیس دانشگاه،

رویداد علمی بین المللی دو کشور ایران و عراق آغاز به کار کرد

53290 بازدید

مراسم افتتاحیه رویداد علمی بین‌المللی به‌مناسبت هفته علم با حضور بیش از ۶۰ دانشگاه از دو کشور ایران و عراق به در روز شنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

محورهای اصلی این رویداد علمی که با حضور دکتر سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر جمیله علم الهدی، رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین  علم و فناوری از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برپا است، تعاملات و ارتباطات آکادمیک، تبادلات فرهنگی بین‌الملل و توسعه دیپلماسی میان دو کشور ذکر شده است.

هفته علمی جمهوری اسلامی ایران و عراق، با پیگیری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و هماهنگی وزارتخانه‌های علوم ایران و آموزش عالی عراق برگزار شده است.

معرفی توانمندی‌ و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و تشریح مهم‌ترین دستاوردهای همکاری علمی و فناوری، بررسی چشم اندازهای همکاری و هماهنگی بین دانشگاههای ۲ کشور، تحکیم فضای همکاریهای علمی و توسعه برنامه‌های علمی مشترک با توجه به متغیرهای دانش و اکتشافات علمی در رشته‌های مختلف در دستور کار خواهد بود.

در این همایش علمی پیرامون پرونده کاری مشترک در زمینه‌های تحقیقات علمی و برنامه‌های همکاری موسسات دانشگاهی کشورهای ایران و عراق بحث و تبادل نظر خواهد شد، همچنین به منظور گسترش و ارتقای روابط علمی و فناوری و اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی و توسعه همکاری مشترک مراکز علمی و پژوهشی ۲ کشور تفاهمنامه‌هایی امضا خواهد شد.

همچنین با برگزاری جلسات و وبینارهایی بین دانشگاهی و مراکز علمی و آکادمیک کشورهای ایران و عراق، چالش‌های موجود بررسی و جهت رفع آن‌ها بر اساس روابط دوجانبه تبادل‌نظر و کمیته‌های علمی دانشگاهی مشترک به منظور پیگیری و اجرای یادداشت تفاهم نامه‌ها تشکیل می‌شود.

بعد از مراسم افتتاحیه، نشست‌های تخصصی با حضور روسای دانشگاه‌های دو کشور برگزار شد.

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: