مراسم روز پژوهش در پژوهشکده فضای مجازی برگزار شد

3359 بازدید

به مناسبت هفته پژوهش مراسم روز پژوهش در پژوهشکده فضای مجازی با حضور اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانش آموختگان، سه شنبه 21 آذر 1402 برگزار شد.

در ابتدای این برنامه دکتر طالب پور، رئیسسابق و بنیانگذار پژوهشکده فضای مجازی در سخنانی به چگونگی ایجاد این پژوهشکده و  اهداف آن که زمینه‌های پژوهشی تحلیل محتوا در فضای مجازی، امنیت فضای مجازی و ابعاد انسانی فضای مجازی اشاره کرد. ایشان در خصوص سه رشته فعال مرتبط به هر گروه در پژوهشکده تحلیل محتوا (مالتی مدیا)، امنیت (امنیت شبکه) و ابعاد انسانی فضای مجازی (مهندسی صنایع) توضیحاتی ارائه داد.

دکتر طالب پور ارتباط با صنعت را از اولیت‌ها ی پژوهشکده  برشمرد و گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون پژوهشکده اکنون زمان خوبی است که دانشجو مقطع دکتری در پژوهشکده اضافه شود. ایشان ضمن اشاره به روند روبه رشد پژوهشکده در چاپ مقالات کیفی و همچنین رشد ارتباطات صنعتی توصیه‌هایی برای حفظ این روند مطرح کرد و در پایان سخنان تقوا و تلاش را عاملی موثر در  پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی دانست.

 در بخش دوم برنامه دکتر محمودی، رئیس پژوهشکده ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، به اهمیت پژوهش در شاخه های مختلف اشاره نمود و برهمکاری مشترک با بخش صنعت در راستای سیاست های کلان دانشگاه شهید بهشتی و در چارچوب قوانین و مقررات دانشگاه تاکید کرد.

 دکتر سلیمانی،معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دیگر سخنران برنامه بوده که از طرف دانشجویان جلسه پرسش و پاسخی با دکتر طالب پور برگزار نمود و مشکلات و دغدغه هایی که ممکن است از سوی دانشجویان وجود داشته باشد را مطرح کرد.

در ادامه اعضای هیئت علمی پژوهشکده توصیه‌هایی برای حاضرین در جلسه در حوزه‌های علمی و صنعتی داشتند.

در قسمت دیگر از برنامه یکی از دانش آموختگان موفق در صنعت که کسب و کار نوآوارنه‌ای را راه‌اندازی کرده است، معرفی شد تا دانشجویان از ایده های ایشان کمک بگیرند.

در انتهای نشست هدیه‌ای به رسم یادبود به شرکت کنندگان اهدا شد. در بخش پایانی شست‌های جداگانه ای با حضور دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید گروه‌ های سه گانه فناری انتقال محتوا؛ امنیت و ابعاد انسانی فضای مجازی در فضایی با هدف تبادل نظر و ارائه تجربیات برگزار شد.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: