دومیننمایشگاه کار شهید بهشتی با هدف شبکهسازی میان دانشگاهیان و شرکتهای مختلف ۴ تا ۶ آذرماه 1403 برگزار شد.
به گفته دکتر فرنوش اعلامی مدیر مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی، این دانشگاه جامع با بیش از ۹۰۰ هیأت علمی و بالغ بر ۱۹ هزار دانشجو از رشتههای متنوع و مقاطع مختلف، همچنین با بیش از ۱۵۰ واحد فناور، بهترین فرصت نمایشگاهی را برای شرکت های مختلف مشهور فراهم می نماید.
اعلامی هدف از این نمایشگاه را علاوه بر فراهمنمودن فرصتهای کارآموزی و اشتغال، تعریف طرحها و پروژههایی برای حل مسائل و نیازهای صنعت با بهرهگیری از بهروزترین منابع علمی دانست و افزود: برگزاری پنلهای مختلف با حضور کارآفرینان و نقشآفرینان اکوسیستم استارت آپی، یکی از آموزندهترین بخشهای نمایشگاه بود که دانشگاهیان از نزدیک با تجربیات این افراد آشنا شدند.
به گفته علیرضا کیانفر دبیر دومین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی این دوره از نمایشگاه با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی ، بنیاد نخبگان استان تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
کیانفر همچنین گفت: یکی از چالشهای دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه، مسئله اشتغال است که در زمینه این چالش، دو مسیر در پیش روی دانشجویان است؛ یکی فراگیری مهارتهای لازم جهت ورود به بازار کار و دیگری ورود به عرصه کارآفرینی بهخصوص، کسب و کار های پلتفرمی است. مجموعههای مختلف دانشگاهی بهویژه پارکهای علم و فناوری یایستی در هر دو مسیر به دانشجویان کمک کنند و باعث تسهیلگری دانشگاهیان در زمینه ورود به بازار کار و ورود به عرصه کارآفرینی شوند.
کیانفر افزود : برای آمادگی بهتر دانشجویان و فارغ التحصیلان، دومین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی از ماهها قبل با برگزاری رویدادهای مهارتافزایی کار خود را آغاز کرد تا دانشجویان و دانش آموختگان حضور بهتری در دومین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی داشته باشند.
کیانفر همچنین تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه ، علاوه بر میزبانی دانشجویان و فارغالتحصیلان در تمامی رشتهها، بهطور ویژه و بهصورت همزمان میزبان جامعه نخبگان استان تهران و دانشجویان و فارغالتحصیلان رشته های علوم پزشکی نیز بودیم که این موارد باعث ایجاد وجه تمایز بین دومین نمایشگاه کار دانشگاه شهید بهشتی و نمایشگاه های نخست شد .
کیانفر ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه میزبان ۵۰ مجموعه مختلف با بیش از ۳۵۰ فرصت شغلی در زمینه های سرمایه گذاری، خودروسازی، پتروشیمی ، درمانی ، نرم افزاری و فناوری اطلاعات ، طراحی محصول ، دارویی و استارتاپی بودیم .
کیانفر همچنین افزود: در این دوره از نمایشگاه ، بیش از ده پنل و رویداد جانبی در زمینه انتقال تجربه و کارگاه های مهارت های فردی و نرم جهت ورود به بازار کار برگزار شد.