با هدف بحث و بررسی گسترش زمینه‌های همکاری­‌های پژوهشی و فنی؛

اعضای هیئت علمی دانشگاه از شرکت دخانیات ایران بازدید کردند

7679 بازدید

 

مدیر همکاری­‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت دانشگاه شهید بهشتی در راس هیئتی، دوشنبه اول اسفند 1401 از شرکت دخانیات ایران بازدید کرد.

در این بازید که به منظور بحث و بررسی گسترش زمینه‌های همکاری­‌های پژوهشی و فنی و با کوشش معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه انجام شد، دکترهومان لیاقتی، مدیر همکاری­‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه؛ دکتر حسن رضادوست، مدیر پشتیبانی پژوهش و فناوری و جمعی از اعضای هیئت علمی از پردیس زیرآب و دانشکده‌­های مهندسی و علوم کامپیوتر، علوم ورزشی و تندرستی، علوم و فناوری زیستی و پژوهشکده‌های علوم محیطی و گیاهان و مواد اولیه و گیاهان دارویی و کارشناسان مدیریت ارتباط با صنعت حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر لیاقتی ضمن معرفی هیئت همراه و اعلام توانمندی‌ها و زمینه‌­های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه با شرکت دخانیات در قالب طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی، فنی و آزمایشگاهی مواردی را مطرح کرد.

در ادامه مدیران بخش تحقیق و توسعه، کشاورزی، حقوقی، بازاریابی شرکت دخانیات نیز با بیان مشکلات تحقیقاتی و فنی شرکت؛ نیازهای شرکت را در سه محور کلی اعلام نمودند. وارد اولیه مورد نیاز برای صنعت دخانیات؛ تامین ماشین آلات و سرویس و نگهداری آنها به دلیل وابستگی شدید به خارج از کشور؛ حوزه کشاورزی و بویژه تامین بذر مناسب و نهاده‌های مناسب (کود و سم علفکش انتخابی و سموم آفتکش برای تولید توتون)؛ فرسودگی، خارج از سرویس بودن و قدیمی بودن تکنولوژی دستگاه­های آزمایشگاهی از جمله این محورها بود.

در ادامه مسئولین شرکت دخانیات ایران درخصوص انجام تحقیقات مرتبط با بازاریابی و مصرف دخانیات؛ کانال فروش و بهینه‌سازی آن؛ توسعه محصولات جدید؛ آمارگیری و جمع آوری داده‌های دخانیات از بانک‌های اطلاعات جهانی و تحلیل آنها به صورت خاص، اعلام نیاز کردند.

در این جلسه در مورد کسب ارزش افزوده از محصولات دخانی تاریخ گذشته که باید براساس مقررات امحا شوند نیز بحث و تبادل‌نظر شد و مقرر شد چنانچه همکاران دانشگاه ایده‌ای برای بازیافت این محصولات (با ایجاد ارزش افزوده و جداسازی بعضی از مواد موثره و قابل استفاده آنها دارند) ارائه نمایند.

هیئت مذکور در ادامه از آزمایشگاه، خطوط تولید، بسته‌بندی و مواد اولیه شرکت دخانیات ایران بازدید کردند. در این بازدید اعضاء هیئت علمی حاضر، نقطه نظرات خودر را با توجه به تخصص‌شان اعلام و زمینه های همکاری پژوهشی مشترک با شرکت دخانیات را مطرح نمودند.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: