همزمان با برگزاری جشن پیروزی انقلاب،

اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری دانشجویی شعر انقلاب اسلامی و نهمین گردهمایی جامعه شاهد و ایثارگر برگزار شد

5226 بازدید

جشن پیروزی انقلاب اسلامی، نهمین گردهمایی جامعه شاهد و ایثارگر و اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری دانشجویی شعر انقلاب اسلامی، با حضور دکتر سعداله نصیری قیداری رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام رجالی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، دکتر طالب‌پور معاون فرهنگی و اجتماعی و دکتر سیدمهدی طباطبائی مدیر فرهنگی و اجتماعی و دبیر جشنواره، ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ به صورت حضوری و مجازی در تالار شهیدبهشتی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم که با حضور و شعرخوانی دانشجویان چهارمین جشنواره کشوری دانشجویی شعر انقلاب اسلامی همراه بود، از دانشجویان برگزیده آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و همچنین کارکنان شاهد و ایثارگر برگزیده در فعالیت‌های پژوهشی و ورزشی تقدیر شد.

دانشجو، کلمه‌ای نشاط آور، انگیزه ساز و شیرین است

دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ با اشاره به بزرگداشت ایام دهه فجر و برکات این دوران گفت: افرادی که در دوران دهه فجر سال‌های ۵۷ به بعد زیسته‌اند به یاد می‌آورند ما در آن دوران چه شور و نشاطی داشتیم و سال‌هایی مملو از حماسه‌آفرینی، جان‌فشانی، مقابله مردانه با جنگ تحمیلی، نوآوری، فناوری، خلق ثروت، حمایت مقام معظم رهبری از نخبگان، علم و دانش و در مجموع اتفاقات بسیار تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری دانشجویی شعر انقلاب اسلامی و نهمین گردهمایی جامعه شاهد و ایثارگر، هر دو وقایع مبارکی هستند. شعر با جان و دل انسان سر و کار دارد و بنده به آن بسیار علاقه دارم و گاهی دست به سرودن شعر می‌زنم. استاد بنده آقای دکتر ثبوتی که از فیزیکدانان برجسته کشور هستند و به تازگی جایزه اخلاق در علوم پایه را کسب کرده‌اند، می‌گویند دست من از آسمان هنرمندان کوتاه است، چرا که انسان‌های بسیار بزرگی هستند.

وی تصریح کرد: کار دانشجویی به هر شکلی انجام شود بانشاط و قشنگ است. بنده هر کاری را با کمک دانشجویان انجام داده‌ام در آن موفق بوده‌ام و همیشه دوست داشته‌ام دانشجویان در کنارم باشند. کلمه دانشجو کلمه زیبایی است و امیدوارم همه دانشجویان از حریم مقدس این کلمه حراست کنند.

رئیس دانشگاه در پایان تاکید کرد: باید به جامعه شاهد و ایثارگر احترام بگذاریم و به شهدایی که از جان خود گذشتند تا وطن، دین، شرف ناموس و انسانیت بماند درود بفرستیم. چرا که شهدا، به ویژه شهدای دانشجو، استاد و دانشمند در جایگاه برینی قرار دارند. وقتی در دین ما جایگاه مداد عالم و دانشمند از خون شهید بالاتر است، حال اگر شهید، خود عالم هم باشد جایگاه افضلی پیدا می‌کند.

دکتر طباطبایی، دبیر جشنواره؛ هم در توضیح تعداد شرکت کنندگان این رویداد فرهنگی گفت: هدف از این جشنواره که امسال چهارمین دوره آن با کمک معاونت فرهنگی دانشگاه به صورت کشوری برگزار شد، شناسایی چهره‌های جدید فعال در عرصه شعر از میان دانشجویان است.

وی افزود: ما در یک بازه ۹ روزه از ۵۶ شاعر دانشجو ۱۳۰ شعر دریافت کردیم که با توجه به محدوده اندک زمانی، تعداد قابل توجهی به شمار می‌رود. شایان ذکر است که داوران جشنواره آقایان اردستانی و خان محمدی، از جمله داوران برجسته رقابت‌های شعر هستند.

برگزیدگان بخش شعر آزاد و انقلاب

در ادامه مراسم، علی سلیمیان، سید نیما طباطبایی و پریسا گلی نیا، نفرات اول تا سوم بخش شعر آزاد و فاطمه ناری‌زاده، نرگس‌سادات میرمحمدی و عاطفه جوشقانیان، نفرات اول تا سوم بخش شعر انقلاب به شعرخوانی پرداختند و عرفان شکری و طهورا خدابخش نیز به عنوان شاعران قابل تقدیر معرفی شدند و لوح یادبود به همراه جوایز نقدی به آنان اعطاء شد.

دانشجویان برتر آموزشی، فرهنگی و پژوهشی

تقدیر از دانشجویان برتر آموزشی، فرهنگی و پژوهشی و همچنین کارکنان شاهد و ایثارگر فعال در حوزه پژوهشی و ورزشی توسط خانم رحیمی مدیر اداره شاهد و ایثارگر دانشگاه، بخشی دیگر از این برنامه بود که طی آن از دانشجویان دارای فعالیت‌های پژوهشی و دانشجویان دارای معدل برتر تقدیر شد. ​​​​​​​

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: