پیش رویداد "راه نو" در حال برگزاری است

94 بازدید

اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی «راه نو» که با محوریت پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانشجویی با تأکید بر سراهای دانشجویی است به مرحله پیش رویداد رسید.

در فراخوان عمومی رویداد «راه نو» که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود از شهرها و شهرستان های متعددی چون بجنورد، اهواز، ایلام، گرگان، قم، کاشان، تهران، تبریز، کرمانشاه، شیراز، قزوین، دزفول، مازندران، اردبیل و… طرح هایی به دبیرخانه رویداد ارسال شد. طرح‌های ارسالی در زمینه‌های مختلف اعم از مددکاری، روانشناسی، پزشکی، فنی مهندسی، آی تی، کارآفرینی، جامعه شناسی، علوم ورزشی، بازی و ،،،، برای کنترل و پیشگیری از اعتیاد در جوامع دانشجویی بوده است.

 در پایش ثانویه رویداد،۳۴ ایده نهایتا موفق به ورود به مرحله پیش رویداد شدند. در این راستا باتوجه به پراکندگی و استقبال گسترده دانشجویان و اساتید دغدغه‌مند در این حوزه، تصمیم بر آن شد تا پیش رویداد به شکل مجازی برگزار گردد تا محدودیتی برای اعضای تیم‌ها برای حضور در پیش رویداد وجود نداشته باشد.
با توجه به موضوعات و نیازمندی های پیشبرد و راهنمایی طرح ها، منتورها با تخصص های مختلف انتخاب شدند تا تیم ها را هم در جنبه عمومی و کسب وکاری و هم جنبه تخصصی و حوزه ی مشخص ایده رهنمون شوند.
جلسات منتورینگ از پنجم الی بیستم خرداد بصورت کپسولی و مداوم در حال برگزاری است. تیم ها در جلسات، طرح خود را مطرح و تمام مفروضات و نکاتی که لازم است در طرح آنها اعمال و در نظر گرفته شوند توسط منتوران به آنها منتقل می‌گردد.

گفتنی است اولین رویداد نوآوری اجتماعی راه نو در پنج مرحله برگزار خواهد شد. مرحله اول فراخوان و دریافت ایده، مرحله دوم پایش ایده های دریافتی، مرحله سوم برگزاری منتورینگ و کارگاه های آموزشی. مرحله چهارم پریتست (پایش ثانویه) و مرحله پنجم اختتامیه رویداد میباشد. در روز اختتامیه سرمایه گذاران و متقاضیان طرح های نوآوری اجتماعی راه نو حضور خواهند داشت و تیم های برگزیده از جوائز ارزنده و حمایت های مختلفی چون معرفی به سازمان های مسئول بهره مند خواهند شد.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: