با حضور ریاست دانشگاه؛

نخستین جلسه مجمع فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

2942 بازدید

نخستین جلسه «مجمع فرهنگی» دانشگاه شهید بهشتی، چهارشنبه 25 آبان 1401 در محل سالن پروین اعتصامی مرکز همایش های بین المللی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه در سخنانی با ابراز خرسندی از تشکیل مجمع فرهنگی که برای نخستین بار در کشور در دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شده است از معاون فرهنگی و اجتماعی و مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه برای اجرای این طرح مبتکرانه قدردانی کرد و با اشاره به تاریخچه این طرح گفت: مجمع فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی از ماه‌ها قبل در جلسات هیئت رئیسه مطرح و با طی کردن جلسات کارشناسی و بحث و تبادل نظر در نهایت در اواسط تابستان به تصویب رسید.

رئیس دانشگاه با تاکید بر اهمیت گفت‌و‌گو تصریح کرد: برنامه من گفت‌و‌گو است، این روش پسندیده را سرلوحه امور قرار دادم و تا امروز قریب 62 ساعت در جمع دانشجویان، استادان و کارمندان در قالب نشست، گفت‌و‌گو کرده‌ام. دانشگاه جمع نخبگان و اندیشمندان است و در این محیط مقدس باید با تعامل و گفت‌و‌گو با شنیدن نظرات مختلف و احصاء رویکردها و رهنمودها، دانشگاه را اداره کرد.

دکتر نصیری با تشریح فلسفه تشکیل مجمع فرهنگی دانشگاه افزود: کل ساختار فرهنگی دانشگاه در این مجمع نماینده خواهند داشت؛ این مجمع به عنوان بازوی قوی مشورتی و اتاق فکر در حوزه فرهنگی دانشگاه عمل خواهد کرد تا بتوانیم برای چالش‌های دانشگاه رهنمود بگیریم.

 دکتر طالب پور، معاون فرهنگی و اجتماعی با معرفی «مجمع فرهنگی دانشگاه» اظهار داشت: مجمع فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی شامل150 نفر از اساتید، دانشجویان و کارمندان برای نظارت، ایده پردازی و تصمیم سازی در امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه تشکیل شده است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح مجمع فرهنگی دانشگاه گفت: در مجمع فرهنگی دانشگاه با ایجاد ساختاری متشکل ازاساتید، کارمندان و دانشجویان  ذیل شورای فرهنگی دانشگاه، طرح ها و موضوعات شش‌گانه فرهنگی-اجتماعی، آموزشی-پژوهشی،  رفاهی-ورزشی، سیاسی مذهبی، مشاوره- روانشناسی و فناوری-نوآوری. در دانشگاه بررسی خواهد شد.

دکتر طالب‌پور، نقش دادن به قاطبه دانشجویان در تصمیمگیری در حوزه‌های مختلف ولو به صورت مشورتی؛ امکان برگزاری منظم جلسات مناظره، پرسش و پاسخ و تعاملی با رعایت قوانین و ضوابط؛ مشورت با استادان، دانشجویان و کارمندان در امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و رفاهی و تصمیم سازی های منطقی در این زمینه ها؛ پیشرو شدن دانشگاه شهید بهشتی در راهکارهای عمیق فرهنگی و همچنین جلوگیری از قطبی شدن دانشگاه با ایجاد فرصت برابر برای طرح همه نظرات به صورت منطقی را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

در بخش دوم این نشست اعضای مجمع فرهنگی دانشگاه، نماینده تشکل دانشجویی را به عنوان عضو هیئت رئیسه در مجمع از طریق رای‌گیری انتخاب کردند و همچنین اعضاء، علاقمندی خود را بر عضویت در کمیسیون‌های شش‌گانه اعلام کردند. در ادامه، تعدادی از نمایندگان اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارمندان عضو در مجمع فرهنگی دانشگاه نظرات خود را در خصوص اولویت‌های فرهنگی و ساختار مجمع مطرح کردند.

 

گزارش تصویری نخستین مجمع فرهنگی دانشگاه

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: