جشن غدیر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

2240 بازدید

جشن بزرگ غدیر با حضور اعضای هیأت رئیسه و جمع کثیری از دانشگاهیان شهید بهشتی، یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این مراسم با خطبه‌‌خوانی در میدان دانشگاه اغاز شد سپس خیل کثیر عاشقان امام اول شیعیان فاصله بین میدان دانشگاه تا مسجد الزهرا (س) را پیاده طی کردند. دانشگاهیان با توقف در مقابل دانشکده هسته‌ای به شهید والامقام دکتر شهریاری ادای احترام کردند؛ دانشگاهیان شهید بهشتی در ادامه در محفل جشن غدیر در محوطه مسجد شرکت نمودند. در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دکتر نصیری، رئیس دانشگاه سخنرانی داشتند. مراسم با مداحی و بریدن کیک پایان یافت.

دکتر سعدالله نصیری قیداری، در سخنرانی خود با اشاره به اهمیت عید سعید غدیر گفت: هدف غدیر، هدف بسیار مهمی است؛ چرا که تربیت یافته مکتب اسلام در آن روز به بشریت معرفی می‌شود. ما امروز افتخار می‌کنیم که دین اسلام دینی است که اولین مؤمن به این دین یعنی علی بن ابی‌طالب (ع) برای همه‌ بشریت و تاریخ یک نمونه به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز بعد از این همه پیشرفت علم و فناوری آیا انسانی در قد و قامت مردی به آن بلاغت که نهج‌البلاغه را نوشت و آن شجاعت که در روزهای بحرانی در کنار نبی اکرم (ص) برای اهتزاز پرچم دین حاضر بود یعنی علی بن ابی‌طالب در دنیا می‌بینیم؟

وی تأکید کرد: در شعب ابی‌طالب، تحمل شکنجه‌ها و معرفی دین در آن وادی بربریت کار ساده‌ای نبود و اگر بیان بلیغ، ایمان، مهربانی، یتیم‌نوازی، شمشیر ذوالفقار و خصال برجسته‌ علی بن ابی‌طالب (ع) نبود، معرفی دین اسلام به راحتی پیش نمی‌رفت.

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: