پیام تسلیت روابط عمومی به‌مناسبت درگذشت دکتر قوام

3013 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم

وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

با کمــال تاسف و تاثـــر به اطــلاع می‌رسانــد، دکتر سید عبدالعلـــی قــوام، استاد برجسته دانشگاه شهید بهشتی دعوت حق را لبیک گفت.

 با قلبـی اندوهگیـــن، درگذشت مرحوم دکتر قوام، عضو هیئت علمـی دانشکده اقتصــاد و علوم سیاســی را به خانــواده محتــرم ایشــان و اعضــای خانــواده دانشگاه شهید بهشتی تسلیــت عرض نمــوده، از پيشــگاه حضــرت حـق جل جلالــه، براي آن مرحــوم آمــرزش و رحمــت واسعه الهـــی و براي بازمانــدگان معــزز، صبــر و اجــر و سلامتــی مسالت می‌نماییـــم.

مراسم خاکسپاری شادروان دکتر قوام، چهارشنبه ۱۰ خرداد، ساعت ۱۰ صبح در بهشت زهرا، قطعه ۱۱۱، ردیف ۱۵۸ شماره ۴۳ برگزار می‌شود. مجلس یادبود نیز در روز جمعه 12 خرداد از ساعت 20 تا 21/30 شب در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

 

روابط عمومـی و اطلاع رسانـی

دانشگاه شهیـد بهشتی

 

سیدعبدالعلی قوام، زاده سال ۱۳۲۴ در شهر قزوین بود. او در سال ۱۳۴۳ وارد مقطع کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه ملی ایران شد و در سال ۱۳۴۷ از این دانشگاه مدرک گرفت. سپس به دانشگاه ایلینوی آمریکا رفت و در سال ۱۳۵۲ با مدرک کارشناسی ارشد «اداره امور دولتی» از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. او پس از آن به انگلستان رفت و پس از گرفتن دومین مدرک کارشناسی ارشد خود در دانشگاه آبردین در رشته «تئوری اجتماعی و سیاست عمومی» در سال ۱۳۵۴ در همان دانشگاه ادامه تحصیل داد و در سال ۱۳۵۷ با مدرک دکتری علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شد.

قوام پس از فارغ‌التحصیلی به ایران بازگشت و به عضویت هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی درآمد. او همزمان ریاست مرکز آموزش و پژوهش سازمان‌های محلی و شهرداری‌های کشور را نیز بر عهده گرفت و تا سال ۱۳۵۹ در این سمت باقی ماند. قوام از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۲ مدیریت گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی را برعهده داشت.

کتاب «اصول سیاست خارجی و سیاست بین‌الملل» نوشته عبدالعلی قوام در سال ۱۳۷۰ در مراسم کتاب سال به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

«دیالوگ میان روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل در آغاز هزاره سوم: یک مطالعه بین رشته‌ای»،  «مبانی دیپلماسی: چگونگی مطالعه روابط میان دولت‌ها »، «تحولات سیاسی و اجتماعی اروپای شرقی تا ۱۹۴۵»، «اهمیت و مسائل حوزه اقیانوس آرام» با همکاری مریم دفتری،  «اصول سیاست خارجی و سیاست بین‌الملل»، «توسعه سیاسی و تحول اداری»، «نقد نظریه‌های نوسازی و توسعه سیاسی»،  «سیاست‌های مقایسه‌ای»،  «چالش‌های توسعه سیاسی»، «جهانی شدن و جهان سوم»، «روابط بین‌الملل: نظریه‌ها و رویکردها»، «از منازعه تا همبستگی: بررسی روابط بین‌المللی خاورمیانه از منظر مکتب انگلیسی» با همکاری احمد فاطمی‌نژاد، «اتحادیه اروپا: هویت، امنیت و سیاست» با همکاری داود کیانی، «دولت‌سازی، ملت‌سازی و نظریه روابط بین‌الملل» با همکاری افشین زرگر، «سیاست‌شناسی: مبانی علم سیاست»، «نظریه روابط بین‌الملل: پیشینه و چشم‌انداز» با همکاری احمد فاطمی‌نژاد و سعید شکوهی،  «روند دولت‌سازی و ملت‌سازی در قفقاز جنوبی» با همکاری افشین زرگر و «دین و نظریه روابط بین‌الملل» از جمله کتاب‌های به یادگار مانده از ایشان است.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: