با هدف همفکری و هم افزایی برگزار شد؛

نشست مشترک رئیس دانشگاه با استادان دانشکده الهیات و ادیان برگزار شد

3828 بازدید

 

درآغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ جلسه اعضای هیات علمی دانشکده الهیات وادیان باحضور دکتر نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی با هدف همفکری و هم افزایی برگزارشد.

​​​​​​​

حجت الاسلام دكتر باباپور، رئيس دانشكده الهيات و اديان درسخنانی ضمن تبريك ميلاد حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله و حضرت امام جعفر صادق عليه السلام، نكاتي را در خصوص اهميّت هفته وحدت اسلامي درگستره بین الاديان وبین المذاهب وهمچنین وحدت وهمدلی دربین شیعیان مطالبی را ایراد کرد.

در ادامه دکتر نصیری قیداری، ضمن اشاره به ساختار عقلانیِ حاکم بر دانشگاه گفت: در محیط های دانشگاهی هر يك از استادان به عنوان يك مدير در مديريت نقش دارند و دانشگاه با تكيه بر خرد جمعي و با همت  اعضاء پرتلاش آن از نگهبان در ورودی تا مدیران ارشد اداره مي شود. ايشان ضمن اشاره به حوادث و وقايع اخير تاكيد كرد كه راهبرد ما همواره گفتگو بوده و اگر همکار و عضو هیأت علمی ما نظر متفاوتي داشته سعي شده از ايشان دعوت شود تا در قالب گفتگو و مذاکره در محيطي مهربانانه نظر خود را بيان كند و در عين حال مسئوليت هاي دانشگاهي به ايشان گوشزد شود.

رئیس دانشگاه به برگزاری جلسه با دبیران تشکل ها و حضور در خوابگاه هاي دانشجويي اشاره کرد و با تاکید بر راهبرد گفتگو در محیط دانشگاه تصریح کرد: تجمعاتی در دانشگاه توسط برخی دانشجویان شکل گرفت که با دعوت از نمايندگان تشكل هاي دانشجويي و حضور در خوابگاه هاي دانشجويي و گفتگو با خانواده هاي دانشجويان، تلاش شد تا سخنان آنها شنيده شود.

 ايشان  ادامه داد: در جلسه با نمايندگان تشكل هاي دانشجويي گفته شد که حق دانشجو اعتراض است اما در چارچوب قانون. دانشجویان دانشگاهي چون دانشگاه شهيد بهشتي از نوعي بلوغ سياسي برخورداند و مي دانند كه دانشگاه قوانین و قواعدی دارد که همه ملزم به رعایت آن هستیم.

ايشان همچنين در خصوص دانشجويان بازداشت شده ضمن اشاره به اينكه هيچ دانشجويي در محيط دانشگاه بازداشت نشده و هيچ نيروي امنيتي به داخل دانشگاه ورود نداشته، تلاش هاي صورت گرفته در خصوص آزادي دانشجويان زنداني را تبيين نمود و به نقل از مقامات مسئول كشور اعلام كرد، اگرچه تاكنون دانشجويان بازداشت شده با وساطت رياست دانشگاه ها آزاد شده اما از اين پس هر دانشجويي دستگير شود وساطت رئيس دانشگاه و هر مقام ديگري در اين امر تاثيري نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه با تاکید بر نقش رسانه هاي معاند از جمله ايران اينترنشنال در جهت‌دهيِ اغتشاشات اخیر بیان داشت: از استادان و همكاران انتظار اين است تا به شايعات و اخبار ناواقع‌گرايانه اين رسانه ها توجه نكنند و در بيانيه ها و مطالبي كه در فضاي مجازي منتشر مي كنند احتياط لازم را داشته باشند، چرا كه دانشجويان حرف استاد را مهم مي دانند و از ايشان تاثير مي پذيرند. عملکرد و تصمیمات دانشجویان متاثر از سخنان و عملكرد استادان است و لذا همكاران بايد از هرگونه اظهارنظرهای عجولانه و صدور بیانیه‌هایي كه به تحريك دانشجويان منجر شود پرهيز كنند.

دکتر نصیری در پایان ضمن اشاره به آيه «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» توجه به جلوه رحمت پيامبر بزرگ اسلام را به عنوان الگوي مسلمانان يادآور شد و تاكيد نمود در برخورد با دانشجويان خاطی كه به هر دليل خطايي را مرتكب شده‌اند بايد با عطوفت و رحمت رفتار كرد، هرچند در مورد برخي دانشجويان بايد از قانون‌هاي درون سازماني از جمله معرفي به كميته انضباطي استفاده درست كرد.

در ادامه جلسه استادان دانشكده الهيات و اديان، در خصوص وقايع كشور سوالاتي مطرح نمودند و نظرات خود را در خصوص اين مسائل عنوان کردند.

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: