دانشگاهیان با امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند

1407 بازدید

آیین تجدید میثاق دانشگاهیان با امام راحل(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، سه‌شنبه 8 خرداد 1403 در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

این مراسم به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با حضور برخی از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه شهید بهشتی و جمع کثیری از دانشگاهیان کشور برگزار شد.

دانشگاهیان حاضر در این آئین با نثار تاج گل و قرائت زیارتنامه امام خمینی (ره)، با آرمان‌های امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری عهدی دوباره بستند.

بیانیه کمیته دانشگاهیان ستاد بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در حرم مطهر امام خمینی (ره) قرائت شد به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک ای‌ها العبد الصالح

سلام و درود بی پایان بر امام خوبی‌ها (ره)، آن پیر وارسته و واصلی که به حق «امام وعده‌های صادق» بود. «وعده پیروزی انقلاب اسلامی» از زمانی که انقلابیون جوان هنوز در گهواره بودند، وعده «صدور انقلاب اسلامی» به سراسر جهان در شرایطی که جهانیان با تمام قدرت مقابل آن ایستاده بودند. وعده «سقوط ابرقدرت ها» و خرد شدن استخوان‌های کمونیسم در شرایطی که با تمام قدرت به فکر نابودی انقلاب اسلامی بودند. وعده «نابودی طواغیت بزرگ منطقه» در دوره‌ای که مغرورانه به رژیم بعث عراق کمک مالی و تسلیحاتی می‌کردند. وعده «بیداری ملت ها» در عصری که خواب و نومیدی کشور‌های تحت سلطه را فراگرفته بود. وعده «تبدیل فلسطین به مسئله اول جهان اسلام» در شرایطی که دولت‌های اسلامی برای عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.‌ای امام عزیز! امروز در حالی که هنوز نیم قرن از وعده هایت نگذشته، جهان تحقق آنها را یکی پس دیگری مشاهده کرده و انوار بیدار ساز انقلاب اسلامی جهان را فراگرفته است. چنانچه شعار «فلسطین آزاد از بحر تا نهر» از زبان جوانان غربی شنیده می‌شود و با افتخاری که فرزندان انقلابی ات در عملیات "وعده صادق" به فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت الله خامنه ای، آفریدند، نابودی رژیم صهیونیستی برای همه مردم جهان قابل باور شده است.

ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور محبوب، جهادگر و مردمی آیت‌الله رئیسی و همراهانش، و قدردانی از مردم هوشیار و متعهد ایران اسلامی که به رغم فضاسازی‌های دشمنان و معاندان با حضوری با شکوه، هوشمندانه و عظیم خود در مراسم بدرقه و تشییع تاریخی رئیس جمهور شهید و همراهانش؛ وفاداری خود را به مقام معظم رهبری و نظامِ متعلق به امام عصر (عج) نشان دادند، مواردی را متذکر می‌شویم:

۱. در شرایط کنونی که با بیداری بسیاری از ملت‌ها، به خصوص دانشگاهیان سراسر جهان، تنفر و انزجار از صهیونیست‌ها و پشتیبانان آنها به ویژه آمریکای جنایتکار و خبیث فراگیر شده، آحاد امت اسلامی به ویژه ملت بزرگ و هوشیار ایران را به بصیرت و اتحاد در برابر توطئه‌های دشمنان فراخوانده و به طور خاص پس از شهادت رئیس جمهور مجاهد و انقلابی کشورمان، یکپارچگی قوای سه گانه را برای انجام رسالت خویش و تداوم راه سید شهیدان خدمت، مورد تأکید قرار می‌دهیم و اطمینان کامل داریم که در پرتو اتحاد و همبستگی حول محور ولایت فقیه و با تفضلات الهی، خللی در ادامه مسیر انقلاب اسلامی پیش نخواهد آمد. ما دانشگاهیان از مسئولان محترم انتظار داریم تا طبق قانون اساسی، برای برگزاری انتخاباتی پرشور، ظرف مدت قانونی، اقدام لازم را مبذول دارند و ملت شریف ایران نیز هم، چون همیشه به وظایف اسلامی و قانونی خود عمل کرده و با مشارکت حداکثری و انتخاب نامزد اصلح برای ریاست جمهوری، وفاداری خود را به آرمان‌های نظام اسلامی و قانون اساسی نشان دهند و ضمن تقویت ایران اسلامی، دشمنان را مأیوس کنند.

۲. در آغاز دوره جدید مجلس شورای اسلامی با تبریک و آرزوی موفقیت برای منتخبین مردم در مجلس دوازدهم، ما دانشگاهیان امید داریم که نمایندگان محترم بیش از گذشته با تمرکز بر مسائل داخلی و بین‌المللی، نیاز‌های واقعی مردم و مسائل کلان کشور در جهت حل مشکلات به ویژه رفع محرومیت، تأمین عدالت اجتماعی و ارتقای فکری و فرهنگی جامعه، جوانی جمعیت و مهار آسیب‌های اجتماعی به خصوص در فضای مجازی اقدام کرده و با تلاش بیشتر برای انجام وظیفه نظارتی خود فضای کشور را به سمت هم دلی، هم افزایی، امیدآفرینی، کار، تلاش، جهاد و فداکاری سوق دهند و اجازه ندهند بازی‌های سیاسی یا جناحی، فضای جامعه را غبارآلود و کام مردم را تلخ کند، در این مسیر، اعلام آمادگی می‌کنیم تمام ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و کارشناسی خود را برای رفع مسائل و چالش‌های پیش رو در اختیار نمایندگان محترم مجلس قرار دهیم.

۳. ما دانشگاهیان با تأکید بر ضرورت اجرای شرع و قانون در جامعه دینی، ضمن حمایت از دستگاه‌های تقنینی، فرهنگی و اجرایی در اجرای قانون بر فضای انس و الفت تأکید کرده و زنان و دختران ارجمند ایران اسلامی را که در نظام اسلامی، دارای قدر و منزلت والایی هستند بر حفظ کرامت انسانی خویش، رعایت موازین و شئونات اسلامی و تواصی به حق مخصوصاً در حوزه حجاب و عفاف دعوت می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای فرهنگ‌سازی در زمینه تعالی عفت و زیست عفیفانه در جامعه مصروف می‌داریم.

در پایان ما دانشگاهیان ضمن تجدید میثاق با امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری (مدظله) صادقانه عهد می‌بندیم تا تحقق همه وعده‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به ویژه ظهور دولت یار، پای کار انقلاب و نظام بوده و از هیچ کوششی در راه آزادی فلسطین و همدردی با مردم مظلوم غزه تا حذف کامل غده سرطانی صهیونیزم فروگذار نکرده و رجاء واثق داریم جشن پیروزی مقاومت در فلسطین را با آزادی قدس شریف به زعامت رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزار خواهیم کرد. ان شاء الله تعالی

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: