پیام تسلیت روابط عمومی به مناسبت ارتحال دکتر سید محمد هاشمی

4919 بازدید

بسم الله الرحمن الرحیم

وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

با کمـال تاسـف و تاثـر به اطلاع می‌رسانـد، جناب آقای دکتر سید محمدهاشمی، استاد بازنشسته و پیشکسوت دانشگاه شهید بهشتی دعـوت حـق را لبیـک گفــت.

 با قلبی اندوهگیـن، درگـذشت مرحوم دکتر سید محمد هاشمی، استاد فرهیخته دانشکـده حقوق را به خانـواده محتـرم ایشان، اعضـای خانـواده دانشگاه شهیـدبهشتـی و جامعه علمـی کشور تسلیت عـرض‌ نمــوده؛ از پيشگـاه حضـرت حـق، برای آن مرحـوم رضـوان الهـی و برای بازماندگان معزز، صبــر و اجر و سلامتــی مسالت ميی نماییم.

​​​​​​​

روابط عمومـی و اطلاع رسانـی

دانشگاه شهیـد بهشتی

 

دکتر سیدمحمد هاشمی، حقوق‌دان، وکیل دادگستری و استاد تمام بازنشسته دانشگاه شهید بهشتی پس از یک دوره بیماری ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ دیده از جهان فرو بست.

مرحوم هاشمى متولد ۱۳۲۰ شهر قم بود. ایشان لیسانس حقوق‌ را از دانشکده حقوق دانشگاه تهران اخذ کرد و مدرک  کارشناسی‌ارشد حقوق عمومى را از انستیتو بین المللى مدیریت عمومى فرانسه در ۱۹۷۲ کسب کرد. پس از آن نیز مدرک دکتراى حقوق را از دانشگاه پاریس یک یا همان پانتئون –سوربن در سال ۱۹۷۵ دریافت کرد و پس از بازگشت به ایران در دانشگاه شهید بهشتی به تدریس پرداخت.

سرپرستی و ریاست مجتمع آموزش عالی قم (پردیس فارابی دانشگاه تهران) دانشگاه تهران، مشاور حقوقی رئیس‌جمهور از ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۴ و عضویت در کارگروه بازداشت‌ خودسرانه کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در کارنامه فعالیت‌های ایشان به چشم می‌خورد.  دکتر هاشمی همچنین جز تیم تدوین پیش‌نویس قانون اساسی بود.

دکتر هاشمی مدیر بازنشسته گروه حقوق عمومی دانشکده حقوق دانشگاه شهیدبهشتی و صاحب تالیفات مرجع در زمینه حقوق اساسی است که از میان تالیفات مهم او می‌توان به کتاب «حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران» اشاره کرد که جلد نخست آن به اصول و مبانی کلی نظام و در جلد دوم به بحث حاکمیت و نهادهای سیاسی می‌پردازد.​​​​​​​

کسب نشان علمی درجه یک دانش، کسب جایزۀ کتاب شایسته سال ۱۳۷۳ و کسب جایزه کتاب سال ۱۳۷۵ از ریاست جمهوری بخشی از توفیقات علمی ایشان است.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: