به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی؛

اردوهای علمی- زیارتی دانشجویان عراقی در ایران برگزار شد

1184 بازدید

جمعی از دانشجویان دانشگاه عراق با حضور در دانشگاه شهید بهشتی با دکتر آقامیری، رئیس دانشگاه دیدار و گفت‌و‌گو کردند و آزمایشگاه‌های دانشکده علوم زمین بازدید کردند.

این دیدار در راستای برگزاری اردوهای علمی-زیارتی دانشجویان عراقی صورت گرفت. اردوهای مذکور به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و همکاری مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد بین‌المللی اربعین در کربلا راه‌اندازی شده است و اولین گروه دانشجویی از ۲۷ بهمن با استقبال نماینده کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در مرز مهران وارد جمهوری اسلامی ایران شدند.

این برنامه بنا به درخواست مسئولان و استادان دانشگاه‌های عراق به منظور آشنایی با مراکز علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران و اطلاع از آخرین پیشرفت‌ها و توانمندی‌های علمی کشور و همچنین تقویت ارتباطات دانشجویان دو کشور برگزار شد.

در اولین دوره از این اردوها، ۲۷ نفر از دانشجویان دانشگاه کربلا در طول ۸ روز به شهرهای قم، تهران و مشهد سفر کردند. در شهر قم دانشگاه‌ قم و در تهران دانشگاه شهید بهشتی، میزبان این گروه بودند.

زیارت حرم‌های مطهر، بازدید از مراکز علمی و پارک‌های فناوری، برگزاری نشست‌های علمی مشترک از جمله برنامه‌های این اردوها بود.

شایان ذکر است علاوه بر کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، آستان قدس رضوی، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برگزاری این اردوها مشارکت و همکاری دارند و قرار است گروه‌های دانشجویی از ایران نیز با میزبانی مراکز علمی عراق به این اردوها اعزام شوند و این اردوها در طول سال با همت دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور ادامه داشته باشد‌.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: