با حضور سفیر ژاپن در دانشگاه صورت گرفت

امضاء تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه شهید بهشتی و سفارت ژاپن

4388 بازدید

آیکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران، سه‌شنبه 20 دی 1401 با حضور در دانشگاه شهید بهشتی با دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه دیدار و گفت‌و‌گو نمود.

در این دیدار که با حضور آکیتا آتسوکو، معاون بخش همکاری‌های اقتصادی صورت گرفت تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه شهید بهشتی و سفارت ژاپن در خصوص کمک رسانی به افراد ناتوان جسمی تحت عنوان پروژه GGP   امضاء شد.

دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه در سخنانی با عرض خیرمقدم، همسایگی سفارت ژاپن با دانشگاه شهید بهشتی را برای تعمیق همکاری‌ها به فال نیک گرفت و با اشاره به حوزه فعالیت دانشگاه گفت: بخش عمده فعالیت دانشگاه با جوانان سروکار دارد، این حوزه پیچیدگی‌های خود را دارد و ویژگی آن این است که مرز نمی شناسد.

وی با اعلام آمادگی برای گسترش روابط علمی و پژوهشی با ژاپن تاکید کرد: دانشگاه شهید بهشتی از توان و ظرفیت بالایی در رشته‌ها و حوزه‌های دانشی مختلف برخوردار است، آمادگی داریم در فعالیت‌های آکادمیک با دانشگاه‌های ژاپن و همچنین موضوعات مورد علاقه، تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های علمی و فنی همکاری مشترک داشته باشیم؛ حضور سفیر محترم ژاپن در دانشگاه و تیم همراه می‌تواند این مسیر را هموار کند.

دکتر آقامیری افزود: بی‌تردید علاقمندی متقابل سفارت و دانشگاه، کمک شایانی برای انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک بین سفارت ژاپن و دانشگاه شهید بهشتی خواهد کرد.

وی از راه‌اندازی دوره آموزشی زبان ژاپنی با کمک سفارت ژاپن در دانشگاه شهید بهشتی استقبال کرد.

دکتر آقامیری به تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه اشاره کرد و برنامه‌های دانشگاه برای افزایش جذب دانشجویان خارجی را برشمرد و تصریح کرد: با توجه به تحولات کشور افغانستان و ممانعت از تحصیل دختران، دانشگاه شهید بهشتی درنظر دارد پنجاه دانشجوی دختر مستعد افغانی را بورس کند؛ در این حوزه آماده فعالیت مشترک با سفارت ژاپن برای حمایت از جوانان افغانستانی هستیم.

آیکاوا کازوتوشی، سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی به برنامه های سفارت ژاپن برای همکاری های مشترک با دانشگاه های ایران اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش‌هایی برای ارتقاء سطح تعاملات و ارتباطات مشترک با دانشگاه‌ها صورت گرفته است؛ توان و ظرفیت برای انجام پروژه‌های مشترک در حوزه سلامت، تجهیزات پزشکی و تولید واکسن وجود دارد.

سفیر ژاپن افزود: سفارت ژاپن آمادگی دارد در اعطای بورس در زمینه ایمنی و امنیت و همچنین اهدای کتاب همکاری نماید.

وی به تحصیل دانشجویان و استادان ایرانی در دانشگاه‌ها و موسسات علمی کشور ژاپن اشاره کرد و گفت: بسیار شگفت‌زده شدم که برخی از استادان ایران از بورس تحصیلی مونبوکاگاشو که وزارت آموزش ارائه می کند فارغ التحصیل شده‌اند؛ ما برنامه های مشابهی با دیگر کشورهای دیگر داریم و ایران بیشترین تعداد دانشجویان را دارد و مطمئن هستم که دانشجویان شهید بهشتی هم مایل هستند که از این برنامه استفاده کنند.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: