حضور فعال دانشگاه شهید بهشتی در جشنواره جذب دانشجویان بین‌الملل

6271 بازدید

دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی و دکتر زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در اولین جشنواره جذب دانشجویان بین‌الملل، از غرفه دانشگاه شهید بهشتی بازدید و با دانشجویان خارجی دانشگاه دیدار و گفت و گو نمودند.

دکتر زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ در آیین افتتاح اولین جشنواره جذب دانشجویان بین‌الملل که 15و 16 اسفندماه 1401 به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، ضمن تقدیر از رؤسای دانشگاه‌هایی که میزبان دانشجویان بین‌المللی هستند، به اولویت‌های پنجگانه وزارت علوم اشاره کرد و گفت: مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری ونوآوری؛ آموزش، پژوهش، برون‌داد هدفمند؛ نوآوری فرهنگ و فرهنگ نوآوری؛ شاگرد فناور و نوآور پروری و همچنین تولید ثروت، خدمت و سرمایه از دانش؛ 5 اولویت وزارت علوم است.

دکتر زلفی گل افزود: یکی از این اولویت‌ها دیپلماسی علمی است که به تبادل استاد، دانشجو و پذیرش دانشجویان غیرایرانی می‌پردازد. در این دوره از مدیریت وزارت علوم توجه ویژه‌ای به بحث دیپلماسی علمی و بخش‌های مختلف آن شده است. سیاست‌گذاری در وزارت علوم باید به گونه‌ای باشد که این دیپلماسی علمی ضمن محقق شدن، ترغیب و تشویق شود.

وزیر علوم سپس با افتتاح نمایشگاه اولین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی، از غرفه دانشگاه شهید بهشتی بازدید و با مسئولان و دانشجویان حاضر در غرفه دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

دكتر آقاميري، سرپرست دانشگاه و دكتر افضليان، معاون آموزش دانشگاه شهید بهشتی؛ پيرهادی، رييس كميسيون سلامت و محيط‌زيست شورای شهر تهران؛ برخی از روسا، معاونان و مديران بين‌الملل ساير دانشگاه‌های شركت كننده در جشنواره و موسسات بين‌المللی از غرفه دانشگاه شهید بهشتی بازديد كردند.

 

شایان ذکر است، جشنواره جذب دانشجویان بین‌الملل با هدف گفتمان‌سازی در حوزه جذب دانشجویان بین‌المللی، معرفی ظرفیت‌های آموزش عالی کشور جهت تحصیل، ایجاد موازنه در جریان مهاجرت‌های علمی دانشجویی و شبکه‌سازی برای گسترش زیست بوم کنش‌گران برای جذب دانشجویان بین‌الملل به همت اداره کل امور دانشجویان بین‌المللی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی در راستای تحقق مرجعیت علمی و گسترش و دیپلم دیپلماسی علمی دانشجوی با پنج رکن اساسی 1-اعطای جایزه ملی دانشگاه‌های برتر «جایزه ملی ثریا»، 2- تقدیر از دانشگاه‌های موفق در جذب دانشجویان بین‌المللی، 3- تجلیل از برترین‌ها در امور دانشجویان بین‌المللی، 4- همایش الگوها و ساز و کارهای اجرایی جذب دانشجویان بین‌المللی در ایران و 5- بخش نمایشگاهی، ویژه جشنواره برنامه‌ریزی شده است.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: