نشست سالانه مسئولان نشریات علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

924 بازدید

نشست سالانه مسئولان نشریات علمی دانشگاه شهید بهشتی، چهارشنبه 13 دی‌ماه1402 در سالن حکیم خیام مرکز همایش‌های بین‌المللی برگزار شد.

براساس گزارش مرکز نشر آثار علمی دانشگاه، دکتر حمیدی، معاون پژوهشی و فناوری در سخنانی به برنامه‌ها، جدیت و اهتمام دانشگاه برای حمایت از نشریات علمی در مسیر بین‌المللی شدن اشاره کرد و پیشنهادهایی در این خصوص ارائه داد.
در این نشست، دکتر نبید، مدیر مرکز نشر آثار علمی دانشگاه ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، گزارشی از وضعیت نشریات علمی دانشگاه ارائه داد و به اقدامات صورت گرفته برای نمایه‌سازی نشریات علمی دانشگاه در پایگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی اشاره کرد.
در ادامه دکتر نژادابراهیمی، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی پژوهشی وزارت عتف نیز گزارشی از وضعیت کلی نشریات علمی کشور ارائه کرد و در خصوص سیاست‌های تشویقی وزارت عتف برای دست‌اندرکاران نشریاتی که بتوانند نشریه خود را در پایگاه‌های استنادی بین‌المللی نمایه کنند، توضیح داد.
طاهری، مشاور نمایه‌سازی نشریات وزارت عتف و دبیر کارگروه‌های تخصصی نشریات نیز به اهمیت و فرآیند اجرایی نمایه‌سازی بین‌المللی نشریات علمی و سیاست‌های وزارت عتف در این حوزه اشاره کرد.
دکتر کبیری، مشاور نمایه‌سازی نشریات وزارت عتف دیگر سخنران این نشست، ضمن تحلیل وضعیت نشریات علمی دانشگاه، امکان نمایه شدن هر یک از نشریات را در پایگاه‌های مختلف تشریح کرد و نسبت به نمایه شدن ده تا پانزده نشریه از نشریات علمی دانشگاه در پایگاه استنادیScopus  و web of science اظهار امیدواری کرد.
در انتهای جلسه بعضی از دست‌اندرکاران نشریات نیز در خصوص مسائل پیرامون نشریات نظرات خود را اعلام کردند.


لازم به ذکر است پیرو برگزاری این نشست، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه در نظر دارد با برگزاری مداوم کارگاه‌ها و سمینارهای مرتبط و بهره‌مندی از افراد متخصص در مسیر بین‌المللی سازی نشریات علمی دانشگاه تلاش نماید. ضمناً اولین کارگاه در این خصوص روز چهارشنبه 20 دی‌ماه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار خواهد شد.

 

 


 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: