در دومین روز سفر مسئولان دانشگاه به روسیه صورت گرفت؛

دانشگاه شهید بهشتی با دانشگاه کازان تفاهم نامه همکاری امضاء کرد

4061 بازدید

تفاهم نامه همکاری‌های علمی– دانشگاهی بین دانشگاه شهیدبهشتی با دانشگاه فدرال کازان روسیه منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در سفر هیئت دانشگاه شهید بهشتی به روسیه و در دیدار با مسئولان دانشگاه کازان به امضاء دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و دیمیتری تایرسکی Dmitry Tayursky، رئیس دانشگاه کازان رسید.

دکتر نصیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی که درچارچوب گسترش و تعمیق ارتباطات علمی و دانشگاهی به کشور روسیه سفر کرده است، روز دوشنبه 30 خرداد در دومین روز حضور در روسیه از دانشگاه فدرال کازان بازدید کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص همکاری‌های موثر و گسترش تعاملات علمی بحث و تبادل نظر کردند؛ برگزاری رشته‌های مشترک در حوزه‌های مهندسی نفت، علم مواد، مهندسی شیمی و مطالعات زبان روسی از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

رئیس دانشگاه و هیأت همراه از دانشکده‌های مختلف این دانشگاه از جمله دانشکده‌های زمین‌شناسی، فیزیک، شیمی و دانشکده اسلامی و بخش‌های مختلف دانشگاه کازان و آزمایشگاه‌های علمی آن بازدید کردند. در این بازدید علاوه بر هیات دانشگاه شهید بهشتی، دکتر هادی گودرزی رایزن علمی ایران در روسیه و آقای ملایی نماینده سرکنسولگری ایران در جمهوری تاتارستان مستقر در کازان نیز حضور داشتند.

در ادامه دکتر نصیری در ضیافت ناهار رئیس دانشگاه کازان شرکت کرد سپس در جلسه ای با حضور مدیران و معاونان دانشگاه کازان تفاهم‌نامه همکاری‌های متقابل به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

رئیس دانشگاه و تیم همراه همچنین از پارک علمی و فناوری کازان  (IT-Park ) بازدید کردند و درخصوص ایجاد و تعمیق بسترهای همکاری میان این پارک و پارک دانشگاه شهید بهشتی گفت‌و‌گو کردند.

دانشگاه فدرال کازان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های روسیه است که بیش از 200 سال پیش تأسیس شده است. این دانشگاه، مرکز اصلی آموزش در جمهوری تاتارستان است و از سال 2009 میلادی از عنوان دانشگاه دولتی به دانشگاه فدرال ارتقاء یافته است. دانشگاه فدرال کازان بیش از 3200 هیئت علمی، 47 هزار دانشجو و 300 رشته تخصصی در دوره‌های  کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: