جشن بزرگداشت روز دانشجو در پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی برگزار شد

5822 بازدید

جشن بزرگداشت "روز دانشجو"، با حضور رئیس دانشگاه، 16 آذر توسط پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی برگزار شد.

در این مراسم جمعی از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارآفرینان برتر کشور،  "روز دانشجو" را در فضایی صمیمی و دوستانه همراه با برنامه های شاد و مفرح جشن گرفتند.

دکتر پیمان صالحی، عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان ومواد اولیه دارویی و معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تبریک روز دانشجو گفت: دانشجو است که به این روز هویت می‌دهد.

وی به دانشجویان توصیه کرد برای آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند و از هم اکنون راه را برای خود ترسیم نمایند تا در آینده فرد مفیدی برای جامعه باشند. وی افزود: طی سالهای اخیر اقدامات و فعالیت‌های مفیدی در حوزه علم  وفناوری در کشور رخ داده و ریل‌گذاری های خوبی انجام شده، راه‌اندازی و فعالیت مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز نوآوری در کشور، بستر و امکان مناسبی برای فعالیت جوانان نخبه و مستعد و پژوهشگران ساعی و پرتلاش فراهم کرده است.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در پایان سخنان خود با اشاره به تحولات کشور و جامعه جهانی تاکید کرد: هرکسی مختار است برای ماندن یا مهاجرت تصمیم بگیرد اما صمیمانه به دانشجویان عزیز توصیه می‌کنم با وجود همه محدودیت‌ها  بمانیم، تلاش کنیم تا ایران عزیز را بسازیم و همه باهم برای بالندگی کشور موثر باشیم.

دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه نیز در سخنانی؛  با تبریک روز دانشجو و با اشاره با سابقه نامگذاری این روز گفت: روز دانشجو، یادآور رشادت‌ها و جانفشانی دانشجویان متفکر و شجاع این سرزمین در راه مبارزه با استکبار  است و به عنوان الگو در تاریخ جنبش دانشجویی ثبت شده است.

رئیس دانشگاه بر تزریق نیروی امید و انگیزه در بین جوانان تاکید کرد و افزود: سرزمین پر افتخار ایران و این زمین حاصلخیز در طول تاریخ مهد اندیشمندان و دانشمندان بزرگی بوده است، باردیگر می‌توانیم به آن جایگاه والا دست پیدا کنیم، خودمان را کم نبینیم، ما می‌توانیم قابلیت‌های بالایی را در وطن کسب کنیم و با کسب علم و اندوخته در بهترین مراکز علمی دنیا، به کشور بازگردیم و به این سرزمین خدمت کنیم.

در بخش هایی از آیین، دکتر حسین زاده، مدیر عامل گروه کیمیاکاو بامداد و دکتر سبحانی، فعال حوزه صنعت و بزرگترین تولید کننده خوراک دام و طیور سخن گفتند و تجربیات خود را در حوزه کسب و کار با دانشجویان به اشتراک گذاشتند.

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: