رئیس دانشگاه شهید بهشتی:

عدم تمدید قرارداد با دکتر محمد فاضلی ارتباطی با مسائل سیاسی و غیرعلمی ندارد

4158 بازدید

 

 

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در توضیح دلیل عدم تمدید قرارداد با ۵ نفر از اعضاء هیئت علمی این دانشگاه از جمله دکتر محمد فاضلی گفت: ملاک دانشگاه شهیدبهشتی در زمینه تصمیم‌گیری برای ادامه همکاری یا عدم تمدید قرارداد با اعضاء هیئت علمی، قوانین و تصمیمات اساتید و مدیران گروه‌ها، روسای دانشکده‌ها، کارگروه صلاحیت عمومی و هیئت اجرایی جذب است و ارتباطی با مسائل سیاسی و غیرعلمی ندارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر سعداله نصیری قیداری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی؛ در گفتگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی افق که شامگاه پنجم بهمن‌ماه پخش شد تصریح کرد: بنده ضمن تشکر از همه افرادی که نسبت به سرنوشت یکی از اعضاء جامعه دانشگاهی حساس هستند؛ باید بگویم عدم تمدید قرارداد با آقای دکتر فاضلی با توجه به قوانین و مقررات و به استناد به مواد ۲۱، ۲۲ و ۱۱۴ آئین نامه استخدام اعضاء هیئت علمی بوده است.

وی افزود: زمانی که یک نیرو پس از گذراندن مراحل مختلفی توسط گروه تخصصی، دانشکده، کارگروه صلاحیت عمومی و نهایتاً هیئت اجرایی جذب به استخدام دانشگاه درمی‌آید، باید سه سال به صورت پیمانی در دانشگاه تدریس کند و در این مدت امتیازات لازم را برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه همکار پیمانی نتواند بعد از ۳ سال امتیازات لازم را به دست بیاورد، با مجوز هیئت امنا یک الی دو سال به ایشان وقت و توضیح داده می‌شود تا امتیازات آموزشی و پژوهشی، عمومی و صلاحیت اخلاقی و معلمی را کسب کند و در غیر این صورت با همان مراحل ا اری جذب، در معرض عدم تمدید قرارداد و تبدیل وضعیت قرار می‌گیرد.

دکتر نصیری با اشاره به عدم تمدید قرارداد دانشگاه شهیدبهشتی با ۵ نفر از اعضاء هیئت علمی در جلسه هیئت اجرایی جذب گفت: شهریورماه ۱۴۰۰ جلسه‌ای برگزار و امتیازات لازم استادانی که در نوبت تبدیل وضعیت قرار گرفته‌ بودند از نظر آموزش، پژوهش، رعایت مقررات، حضور در دانشگاه و اخلاق حرفه‌ای بررسی شد؛ در این جلسه تصمیم بر این شد که قرارداد ۵ نفر از اعضاء هیئت علمی تمدید نشود که آقای دکتر فاضلی یکی از این افراد بودند.

وی تصریح کرد:  آقای دکتر محمد فاضلی ۸ سال در دانشگاه شهیدبهشتی مشغول به خدمت بودند و نتوانستند امتیازات لازم را در سالهای قبل و امسال در مراحل مختلف اداری کسب کنند. قانون اجازه ماندگاری بیش از این را به اساتید پیمانی نمی‌دهد و البته ایشان می‌توانند به هیئت تجدید نظر مستقر در وزارت علوم اعتراض کنند که خود دانشگاه هم پیش از این راهنمایی‌های قانونی لازم را در این زمینه به اساتید داشته و ایشان هم اقدامات قانونی لازم را انجام داده است.

وی در پاسخ به ادعای کسب امتیاز ۲ ونیم برابری دکتر فاضلی نسبت به حداقل امتیاز مورد نیاز برای تبدیل وضعیت خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت، ارتقاء و ادامه همکاری فقط با جمع عدد و رقم مقدور نیست و آئین‌نامه‌ها و مقررات خود را دارا است. ممکن است شخصی برای تبدیل وضعیت از مرحله‌ی دانشیاری به استادی به جای حداقل ۱۲۰ امتیاز، ۲۰۰ امتیاز کسب کند ولی هیئت ممیزه که ۲۴ نفر عضو دارد و از اساتید مبرز در حوزه های تخصصی خود هستند بر این عقیده باشند که برای مثال متقاضی در ارتباط با صنعت و پروژه های برون دانشگاهی ضعیف است و یا مقاله بین المللی ندارد و یا حضورش در دانشگاه کم است.

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در پایان تاکید کرد: استادان نامبرده همگی عضو دانشگاه شهیدبهشتی هستند و خود ما بیش از مردم و سایر همکاران از عدم تمدید قرارداد آنان مکدر می‌شویم. بنده اطمینان می‌دهم عدم تمدید قرارداد دکتر فاضلی با دانشگاه ارتباطی با مسائل غیرعلمی ندارد و علاوه بر این ممکن است در صدور رای بدوی اشتباهی رخ داده باشد که در صورت صلاحدید هیئت جذب مرکزی این رای شکسته خواهد شد. کمااینکه تاکنون چنین مواردی اتفاق افتاده است و کسی که در هیئت اجرایی دانشگاه تمدید قرار داد نشده بود با رای تجدید نظر به دانشگاه بازگشته است.

​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: