آیین دید و بازدید سال نو در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد

4768 بازدید

آیین دید و بازدید سال نو در دانشگاه شهید بهشتی، با میزبانی هیئت رئیسه دانشگاه و با حضور جمع کثیری از اعضای هیئت علمی و کارکنان، سه‌شنبه 15 فروردین 1402 در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم که در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، دکتر آقامیری، سرپرست دانشگاه و اعضای هیئت رئیسه به رسم سالیان گذشته با دانشگاهیان شهید بهشتی دیدار کردند. در ادامه، مراسم در تالار ابوریحان با سخنرانی مسئول نهاد رهبری و سرپرست دانشگاه، همچنین مولودی خوانی مداح اهل بیت حاج حسین الهیان و شعرخوانی دکتر طباطبایی، عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد. در بخشی از این آئین، کلیپ نوروزی تهیه‌ شده توسط اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پخش شد.

جایگـاه تحـول در دانشگـاه است

حجت الاسلام و المسلمین رجالی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در سخنانی با تبریک سال جدید اظهار امیدواری کرد، سال جدید سالی توام با رونق و برکت برای همگان باشد. ایشان با قرائت دعای تحویل سال اظهار داشت: تحول، تغییر کردن است؛ انسان تلاش می‌کند وضع موجود را به سمت تعالی و بهتر شدن تغییر دهد و احسن الحال صورت گیرد؛ احسن الحال عنایت حضرت حق را می طلبد.

حجت الاسلام رجالی، با قرائت بخش‌هایی از سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب بر مسئله تحول به عنوان تغییر حال و وضع و دگرگونی تاکید دارند؛ ایشان در بخشی از سخنان خود فرمودند: تحول عبارت است از تغییر بخش‌ها و نقاط معیوب؛ چه در نظام اسلامی، چه در جامعه‌ی ایرانی. نقاط ضعفی هم وجود دارد. تحوّل، ناظر به تغییر نقاط ضعف است. این ضعف‌ها را باید شناسایی کنیم و به نقاط قوت تبدیل نماییم.

ایشان افزود: نگاه منصفانه به یک نظام این است که در کنار ضعف‌ها، قوت‌ها را دید و تلاش نماییم این ضعف‌ها را جبران کنیم. نظام جمهوری اسلامی بیش از چهار دهه را پشت سرگذاشته و هیچ سالی را بدون مشکلات و ضربات پی در پی دشمنان طی نکرده اما توانسته در برابر این تهدیدها ایستادگی نماید. همواره جهت حرکت به سمت توسعه و پیشرفت بوده و این نشانه اقتدار و حقانیت نظام است.

حجت الاسلام رجالی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان خاطرنشان شد: امسال را با ماه مبارک رمضان آغاز کردیم و همچنین با ماه رمضان به پایان خواهیم رساند، امیدوارم به برکت این دو رمضان و نفس‌های پاک، برای مردم سالی همراه رونق و بهروزی، آسایش و رفاه باشد و برای نظام جمهوری اسلامی هم شاهد موفقیت، اقتدار و سربلندی روزافزون باشیم.

مسئول نهاد رهبری در پایان نقش دانشجویان، استادان و دانشگاهیان در ایجاد، تقویت و شتابدهی به تحول و تغییر را کلیدی و مهم خواند و جایگاه و خواستگاه تحول را در دانشگاه دانست و  اظهار امیداوری کرد، دانشگاهی همراه با معنویت، شکوفایی علم و پژوهش داشته باشیم.

سال گذشته، سال آرامی  برای دانشگاهیان نبود اما با وجود همه اتفاقات سربلند بیرون آمدیم

دکتر سید محمودرضا آقامیری، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی؛ با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای والامقام و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری، آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان را به خانواده بزرگ دانشگاه شهید بهشتی تبریک گفت و آروزی قبولی طاعات و عبادات نمود.

سرپرست دانشگاه با اشاره به اتفاقات و تحولات سال گذشته گفت: سال گذشته، سال آرامی  برای دانشگاهیان نبود اما با وجود همه اتفاقات، سربلند بیرون آمدیم. از همه همکاران دانشگاه در بخش‌های مختلف که شبانه‌روز تلاش کردند به‌ویژه از دکتر نصیری، رئیس سابق دانشگاه و همه مسئولان قدردانی می‌کنم.

دکتر آقامیری با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در کار و برنامه‌ها در آغاز سال نو تصریح کرد: سال جدید را باید سرحال‌تر و با نشاط‌تر از گذشته آغاز کنیم؛ عشق مایه نشاط است، عشق به خانواده، عشق به کار و مسئولیت، عشق به مردم موجب شور و نشاط و زندگی است. اگر با کلمه جادویی عشق، کار را آغاز کنیم بی تردید خوشحال و سرزنده خواهیم بود. اگر به این باور داشته باشیم که مردم عیال خداوند هستند روند امور تغییر خواهد کرد.

ایشان از تدوین برنامه تحولی برای دانشگاه خبر داد و افزود: دانشگاه براساس یک برنامه کار خود را دنبال می‌کند. از سال 92 برنامه‌ای برای دانشگاه تدوین شده است که با توجه به ضرورت، بازبینی شد و با احصاء وضع موجود، وضع مطلوب تعریف شد. در برنامه تحولی هفت اولویت اصلی و کلان برای دانشگاه تعیین شده است؛ برای نیل به این مقصود باید از همه ظرفیت‌های دانشگاه بهره بگیریم.

دکتر آقامیری افزود: مسئله رفاهی به ویژه مسکن یکی از اولویت‌های مهم است؛ مسکن یکی از چالش‌های پیش رو برای دانشگاهیان شهید بهشتی اعم از استادان، کارمندان و کارگران شاغل در دانشگاه است. بنده به جدیت این مسئله را پیگیری می‌نمایم تا مشکل مسکن را با استفاده از امکانات دانشگاه به‌طور یکپارچه برای همه حل نماییم.

سرپرست دانشگاه در پایان اظهار امیدواری کرد، سال نو، سالی همراه با نشاط، موفقیت، برکت و احساس آرامش برای همه ملت ایران و خانواده دانشگاه شهید بهشتی باشد و بتوانیم در انجام مسئولیت‌ها موفق باشیم. 

 

 

 

 

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: