گزارش مراسم معارفه دانشجویان ورود جدیدی رشته مهندسی عمران و نقشه‌برداری

57381 بازدید

مراسم معارفه دانشجویان ورود جدیددانشکده مهندسی عمران آب و محیط زیست با همکاری اداره فرهنگی و اجتماعی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور در روز شنبه 6 آبان 1402در سالن همایش های پردیس شهید عباسپور برگزار شد.

 

در مراسم که جمعی از مدیران  و اعضای هیأت‌علمی پردیس شهید عباسپور و دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط­زیست حضور داشتند، دکتر زندی، رئیس پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور در سخنانی بر اهمیت کارآفرینی و توجه به اشتغال مهندسان عمران و نقشه‌برداری تاکید کرد و ارتباط و تعامل بین دانشجویان و استادان هم در زمینه درسی و هم در زمینه صنعتی در دوران تحصیل را ضروری خواند.  

سپس دکتر نورزاد، رئیس دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان در خصوص پروژه‌های عمرانی گسترده و نیاز کشور به مهندسین عمران و نقشه‌برداری توضیحاتی ارائه کرد و افزود: ایران پهناور با داشتن یک­درصد جمعیت جهان از 7 درصد منابع اثبات شده برخوردار است و تنوع پروژه­ها، گستردگی کار در سراسر کشور جذابیت خاصی برای مهندسان رشته‌های مختلف دارد.

دکتر نورزاد با استناد به گزارش سازمان برنامه و بودجه و تعداد 70 هزار پروژه ناتمام و همچنین موضوع امکان استحصال از 40 درصد از منابع باقیمانده آبی کشور به موضوع نیاز به 7 میلیون مهندس نیز اشاره کرد. وی با مقایسه بودجه وزارت علوم  ایران و کشور عربستان با توجه به جمعیت و مساحت بر لزوم بها دادن به پژوهش و آموزش در کشور تأکید کرد.

رئیس دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست با در نظر گرفتن بحران آب در کشور و مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه،  بر لزوم سپردن کارها به  مهندسان کوشا، کاربلد با دانش بالا برای حل مشکل­های پیش‌رو به عنوان اصل مهم تأکید و اشاره کرد: طوری در این چهار سال تحصیل تلاش کنید که کارها به شما سپرده شود.

دکتر نورزاد در انتها  ضمن تشکر از رئیس محترم پردیس فنی- مهندسی شهید عباسپور  از زحمات کادر اجرایی مراسم نیز قدردانی نمود.

همچنین در این مراسم دکتر محبوبی معاون آموزشی، دکتر علی‌محمدی معاون پژوهشی و دکتر اسدامرجی مسئول امور فرهنگی دانشکده نکات و قوانین آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را تشریح نمودند و راههای ارتباطی دانشجویان و بخش‌های  مختلف دانشکده  و سامانه های متعدد از ‌جمله  "سامانه‌ ثبت بازخورد"را معرفی کردند.

در مراسم مذکورT دکتر نعمت حسنی از استادان پیشکسوت رشته مهندسی عمران خنرانی نمود و بر لزوم خدمت به وطن و ساخت کشور توسط مهندسین عمران پرداخت. در ادامه استادان باتجربه رشته نقشه‌برداری دکتر علیرضا وفایی‌نژاد در خصوص جایگاه رشته‌نقشه‌برداری و کاربرد آن در مسایل مختلف مهندسی توضیحاتی ارائه کرد.

علاوه بر سخنرانی‌های مذکور، برنامه‌های متنوعی چون مسابقه ساخت سازه، تقدیر از دانشجویان ممتاز آموزشی و فرهنگی و اجرای موسیقی در دو بخش، اهدای هدایا و عکس یادگاری و بازدید از آزمایشگاه‌­ها و کارگاه‌­های دانشکده‌ اجرا شد.

لازم به ذکر است دو شرکت عمرانی اویول و پورنام نیز پشتیبان مراسم مذکور بودند که نماینده شرکت پورنام سخنرانی ارائه کرد و کلیپ شرکت اویول نیز پخش شد.

برگزاری این مراسم باشکوه موجب افزایش شور و نشاط بین دانشجویان، آشنایی با قوانین و مقررات دانشگاهی و همچنین امیدوار شدن به فضای اشتغال رشته‌های مهندسی عمران و نقشه‌برداری شد. تداوم چنین برنامه‌هایی موجب ایجاد فضای همدلی و هماهنگی بین استادان، کارکنان و دانشجویان در جهت نیل به اهداف دانشکده و دانشگاه و ایران عزیز می‌شود ضمن اینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت را نیز تقویت می‌نماید.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: