حضور ۴ شرکت پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی

6638 بازدید

 ۴ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در غرفه دانشگاه که در نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین‌المللی با شعار«ایران؛ سرای دانش‌اندوزان» برپا شده بود حضور داشتند.

 این جشنواره روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند با حضور جمعی از وزرا و مقامات کشوری، سفیران کشورها، روسای دانشگاه‌ها، مدیران امور بین‌المللی دانشگاه‌ها و مدیران موسسات جذب دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 در اين جشنواره ٨٠ دانشگاه از سراسر كشور مشاركت داشتند و به معرفي ظرفيت‌هاي آموزشی، پژوهشی، فناورانه و دانش‌بنيان خود كه زمينه مناسبی براي جذب همكاری‌های بين‌الملل می‌شود پرداختند. در اين راستا پارك علم و فناوری دانشگاه شهيد بهشتی در بخش نمايشگاهی جشنواره با همكاری اداره جذب و هدايت دانشجويان غيرايرانی، اقدام به ارايه برخی دستاوردهای دانش بنيان در حوزه‌های مهندسی عمران و فناوري اطلاعات کرد. ۴ شرکت حاضر در غرفه دانشگاه به شرح  زیر هستند:

- شرکت نگاره خانه فردا (ایزاین). محصول: پلتفرم خرید و فروش اثاثیه منزل با قابلیت شخصی‌سازی محصولات و واقعیت افزوده (AR)

- شركت توسعه فناوران سبز کارا. محصول: بتن سبز با دوام.

کاربرد: تولید بتن با کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی که شامل کاهش مصرف سیمان، استفاده از مصالح بازیافتی و افزایش دوام سازه‌های بتنی و‌ در کل افزایش طول عمر سازه‌ها و کاهش هزینه بهره‌برداری است.

- شرکت راهکار طب آزما. محصول: سامانه‌های نرم‌افزاری پزشکی شامل نرم‌افزار آزمایشگاه،درمانگاه، رادیولوژی و صنایع وابسته.

کاربرد: اتوماسیون فرآیند های مدیریت اطلاعات آزمایشگاه های تشخیص طبی، مراکز درمانگاهی و تصویربرداری، تولید و دریافت نسخ الکترونیک، سامانه های پذیرش و جواب دهی از دور، صحت سنجی جواب آزمایش

- شرکت زمین فناوران نفت آسیا. محصول: نرم‌افزار مدیریت هوشمند داده صنعت نفت با نام تجاری PetroIDM. کاربرد: بکارگیری مزایای داده‌های حجیم در صنعت حفاری چاه‌های نفت در جهت کاهش زمان و هزینه عملیات حفاری.

دكتر زلفی‌گل، وزير علوم، تحقیقات و فناوری؛ دكتر آقاميري، سرپرست دانشگاه و دكتر افضليان، معاون آموزش دانشگاه شهید بهشتی؛ پيرهادی، رييس كميسيون سلامت و محيط‌زيست شورای شهر تهران؛ برخی از روسا، معاونان و مديران بين‌الملل ساير دانشگاه‌های شركت كننده در جشنواره و موسسات بين‌المللی از غرفه دانشگاه شهید بهشتی بازديد كردند.

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: