با هدف آموزش دانشجویان صورت گرفت؛

انتقال یک فروند هواپیمای توربوکماندر به دانشگاه شهید بهشتی

10598 بازدید

بامداد روز یکشنبه 15 اسفند 1400، یک فروند هواپیمای توربوکماندر به دانشگاه شهید بهشتی انتقال یافت.

انتقال این هواپیما به دانشگاه شهید بهشتی با هماهنگی و پیگیری از سوی دانشکده فناوریهای نوین و مهندسی هوافضا صورت پذیرفت و قرار است تا از آن برای آموزش بهتر دانشجویان بهره گرفته شود.

اين جابجايي با هدف تاسیس يك مركز آموزشي و تحقیقاتی هوايي در دانشگاه صورت گرفته است که در آن تمام جنبه‌های تحقیقاتی و آموزشی هوایی و هوانوردی شامل دینامیک پرواز، آیرودینامیک، موتور و سازه‌های هوایی وجود دارد و برای دانشجویان یک آموزشگاه هوایی ترويجي  وموزه‌اي ایجاد می‌شود.

از مزیت های انتقال این هواپیما به دانشگاه شهید بهشتی، آشنا شدن دانشجویان و علاقمندان به رشته مهندسی هوافضا با تجهيزات هوايي و هواپيمايي از نزدیک است و بهترین روش برای این کار، بهره‌گيري از هواپيماهاي از رده خارج شده در محیط‌‌های دانشگاهی، آزمایشگاهی و کارگاهی است که ارتباط نزدیک دانشجویان را با سيستم‌هاي مختلف هواپيما در موضوعاتی مثل موتور، اويونيك، رادار، كنترل،  ساختار بال، بدنه و غیره را فراهم می‌سازد.

پیش از انتقال این هواپیما، تمام مسیر جابه جایی از نمایشگاه هوایی تهران تا دانشگاه، بررسی و تمهیدات لازم برای انتقال هواپیما اندیشیده شد.

این هواپیما یک هواپیمای غیرنظامی و مسافری سبک است که برای پرواز از دو ملخِ نصب شده روی بال‌ها بهره می‌برد و در گذشته از این وسیله بمنظور مسافرت مقامات در کشور استفاده می شده است.​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: