طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه شهید بهشتی،

از استادان ارتقاء یافته در یکسال اخیر تقدیر شد

62630 بازدید

جلسه تقدیر از اعضای هیئت علمی ارتقاء یافته دانشگاه شهید بهشتی با حضور دکتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه، سه‌شنبه 9 آبان 1402 برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه، در ابتدای این جلسه که با هدف تبریک و تقدیر از اعضای هیئت علمی دانشگاه که طی یکسال اخیر موفق به ارتقاء مرتبه علمی شده‌اند برگزار شد، دکتر احمد خاتمی، رئیس سابق دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی و استاد پیشکسوت دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی ضمن تبریک به استادان ارتقاء یافته، به تشریح ارکان دانشگاه پرداخت.

دکتر خاتمی، علم را رکن اول دانشگاه دانست و افزود: علم بشر قلیل و قطره‌ای از علم الهی است و به عنوان یک امر قدسی و بر طبق آیات شریف قرآن، ودیعه‌ای از سمت خداوند معرفی شده است؛ علم ذاتاً خنثی و مانند ابزاری در دست عالِم است.  

رئیس سابق دانشکده ادبیات و علوم انسانی، عالِم را رکن دوم دانشگاه معرفی کرد که می‌تواند از این علم در راه حق و یا باطل استفاده کند. وی عالمان که همان اساتید دانشگاه‌ها هستند را عهده‌دار وظیفه خطیری دانست.

دکتر خاتمی، متعلم یا دانشجو را به عنوان رکن سوم دانشگاه و دارای مهم‌ترین نقش عنوان و تاکید کرد: همه اساتید علاوه بر تعلیم به دانشجویان باید بر پرورش و تربیت ایشان نیز توجه ویژه و خاص مبذول دارند. به گونه‌ای که دانشجو در پایان دوره تحصیل از تمامی جهات فردی مفید برای جامعه باشد.

وی در پایان برهماهنگی و هم‌جهتی ارکان دانشگاه برای رسیدن به تعالی و رشد تاکید کرد.

دکتر سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، ارتقاء مرتبه علمی را به اعضای هیأت علمی حاضر در جلسه تبریک گفت و برای ایشان توفیق و تداوم موفقیت آرزو کرد. وی با اشاره به اهمیت علم و علم‌آموزی  در دین مبین اسلام اظهار داشت: قریب به 25 درصد از محتوای آیات شریف قرآن کریم به موضوع علم و علم‌آموزی اشاره دارد، ما مسلمانان از این نظر باید به دین و کتاب آسمانی خود مفتخر باشیم.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به آیه‌ 5 سوره مبارکه علق، اولین معلم بشر را خداوند معرفی کرد و بحث تعلیم را بجز آموزش تخصصی علوم، شامل شاگرد پروری و تربیت انسان عنوان کرد. وی، پرسشگری را برای دانشجو واجب دانست و از استادان درخواست کرد برای تقویت این قوه تلاش کنند و با داشتن رفتاری پدرانه ، شرایطی را فراهم آورند تا دانشجو بتواند مشکلات و دغدغه‌های خود را با آن‌ها در میان بگذارد و همینطور دانشجویان را به آینده امیدوار نگه دارند.

دکتر آقامیری در ادامه با اشاره به جامعه آماری استادان ارتقاء یافته اظهار داشت: از مجموع 30 عضو هیأت علمی ارتقا یافته به صورت میانگین زیر 40 سال سن دارند؛ در این بین استادانی در لیست 2 درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند.  این جوان بودن و جوان‌گرایی از نقاط قوت یک مجموعه علمی است اما لازمه‌ی این اتفاق حمایت استادان پیشکسوت از استادان جوان و انتقال و اشتراک  تجربیات و تخصص با ایشان است.

رئیس دانشگاه در تمامی مراحل تعلیم و تربیت، تواضع را امری ضروری و لازم برای اساتید دانست و ایشان را به متواضع بودن تشویق کرد.

دکتر آقامیری در پایان به تلاش‌ها و برنامه های دانشگاه برای گسترش و تعمیق ارتباط بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد و توضیحاتی در خصوص فرآیند پیگیری و رایزنی  با شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه ارائه داد.
در بخش دوم این نشست برخی از اعضای هیئت علمی نقطه نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را رئیس دانشگاه در میان گذاشتند.

در پایان جلسه لوح تقدیر  و هدیه ای به رسم یادبود به استادان ارتقاء یافته توسط رئیس دانشگاه به ایشان اهدا شد.

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: